خبر های امروز : 3
فرهنگی | - شماره خبر : 5369
1403-07-23 14:49 https://hormoz.ir/short/4ZRDw
کارشناس دینی هرمزگان:
حضرت معصومه بهترین (س) الگوی امام‌شناسی است
کارشناس مذهبی در هرمزگان گفت: کسب معرفت و اطاعت‌پذیری از امام و امام‌شناسی حضرت معصومه (س) او را دارای شخصیت برجسته در جهان اسلام کرد.

حجت‌الاسلام عظیم سقایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با تسلیت رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی اسلام از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) و خواهر امام رضا (ع) است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های که حضرت معصومه (س) باعظمت و بزرگی و در راستای تعالی امام معصوم را برجسته کرده همان اطاعت‌پذیری از امام معصوم است.

این کارشناس مذهبی بیان می‌کند: در رفتار عملی چنان این بانوی توانسته است که اثرگذار بر جامعه خود باشد که زمانی که پدر بزرگوار ایشان در زندان‌ها به سر می‌برد و با پاسخگویی مستدل و متقن زبان علمای عصر خود را به حیرت واداشته است.

سقایی ادامه داد: نه‌تنها در باب علم بلکه اخلاق او سبب شده که زمانی که از مدینه به سمت طوس حرکت می‌کند می‌شود مهد علم و اخلاق و در راه همه دانشمندان و علما از علم او کسب فیض می‌کنند.

وی اضافه کرد: در امام‌شناسی او همین بس که برای کسب معرفت از امام هجرت می‌کند تا از این طریق خود را به امام‌زمان خود برساند و از معارف امام بهره‌مند شود و الگو بسیار خوبی برای همه شیعیان در امام‌شناسی است‌.

این کارشناس مذهبی گفت: در عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم و امام حاضر در بین ما و در پشت پرده غیبت آیا ما نیز شناخت نسبت به امام‌زمان (عج) را در خود ایجاد کرده‌ایم و سعی و تلاش برای ایجاد علقه و نزدیکی به امام حاضر خود انجام دادیم.

سقایی ابراز کرد: در بعد دیگر از زندگی حضرت معصومه (س) باید به رفتار اجتماعی او با مردم چه زن و مرد توجه کرد و باوقار و بزرگی با مردم رفت‌وآمد دارد و تمام سکنات او الگویی برای یک زن در جامعه اسلامی است.

وی افزود: زنان جامعه اسلامی بهترین الگوی در رفتاری اجتماعی، حجاب و وقار خود را می‌توانند این بانو قرار دهند و با استفاده از ظرفیت علمی و اخلاقی و رفتاری او در راه تأثیرگذاری بانوان و نگاه به شخصیت زن در جامعه را در جهان تغیر دهند.

انتهای خبر/

نظرات