خبر های امروز : 3
فرهنگی | - شماره خبر : 5379
1403-07-24 12:40 https://hormoz.ir/short/4O9j9
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان:
تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی ویژه بچه‌های مسجدی در میناب عملیاتی می‌شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان گفت: بزودی تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی ویژه بچه‌های مسجدی در شهرستان میناب عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، اسلام خواجه یی در دیدار با رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان میناب و بازدید از کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان، اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و اداره آموزش فنی و حرفه ای استان به منظور بهره گیری رایگان بچه های مسجدی از ظرفیت‌های آموزشی مجموعه دولتی فنی و حرفه ای و نیم بهای آموزشگاه‌های آزاد منعقد شده است. 

وی افزود: براساس این تفاهم نامه، مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه‌های آزاد زیر مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان مکلف به ارائه آموزش رایگان و نیم بها به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می‌باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: سفر امروز کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان به شهرستان میناب و دیدار با رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان و بازدید از کارگاه های متنوع آموزشی در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ارائه آموزش های مهارتی به بچه های مسجدی میناب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی کرده ایم که اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هر شهرستان از کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای همان شهرستان در قالب اردوی یک روزه راهیان پیشرفت بازدید کنند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید فراخوان ثبت نام نوجوانان و جوانان برای دوره های آموزش فنی و حرفه ای را در محله و روستای محل فعالیت خود اعلام کنند تا همگان فرصت استفاده از این ظرفیت را داشته باشند.

علی یحیی زاده، رییس اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان میناب نیز ضمن قدردانی از پیگیری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد نسبت به مهارت افزایی و ایجاد اشتغال برای جوانان مسجدی، گفت: با توجه به ارتباط جوانان با مسجد این تفاهم نامه فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های فنی و حرفه ای به آحاد مردم به ویژه نسل جوان است.

وی با بیان اینکه این اداره آمادگی لازم برای ارائه آموزش به بچه های مسجدی شهرستان های میناب و سیریک در شرق استان هرمزگان را دارد، افزود: براساس تفاهم نامه همکاری مشترک بین ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، دوره های آموزش فنی و حرفه ای دولتی در میناب به صورت رایگان به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خدمات آموزشی ارائه می کند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان میناب به تشریح کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای در این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: کارگاه آموزش جوشکاری آرگون و برق صنعتی از شاخص ترین رشته هاست که براساس تفاهم نامه آموزش فنی و حرفه ای با مجموعه های پالایشگاهی در استان، جذب نیروی ماهر این مجموعه ها از بین کارآموزان فنی و حرفه خواهد بود.

یحیی زاده، از کارگاه برق خودرو، تعمیر موبایل، تعمیر و نگهداری لوازم سرد کننده و کارگاه درب و پنجره سازی UPVC به عنوان دیگر رشته های آموزشی این مرکز در شهرستان میناب نام برد و عنوان کرد: آموزش در محیط واقعی کار یکی دیگر از ظرفیت های آموزشی این مرکز است که با همکاری اصناف برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دوره هایی که نیاز به تجهیزات خاص نداشته باشد با اعزام مربی در ساختمان خود کانون فرهنگی هنری و یا مسجد مناطق دورافتاده روستایی برگزار خواهیم کرد، افزود: این مرکز آمادگی دارد که لوازم سردکننده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به صورت رایگان تعمیر کند.

گفتنی است؛ بیش از 324 کانون فرهنگی هنری با مجموز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در سطح مساجد شهرستان میناب وجود دارد که از ظرفیت بسیار خوبی در رشته های سرود و تئاتر برخوردارند.

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان

انتهای خبر/

نظرات