خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی
ائمه جمعه هرمزگان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، بیان کردند: یکی از ضروریات امت اسلامی ایجاد وحدت برای همبستگی و دوری از تفرقه است و دفاع مقدس اوج عزت و اقتدار برای مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس، ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک ولادت خاتم‌الانبیا حضرت محمد (ص) و ششمین اختر تابناک ولایت و امامت امام جعفر صادق (ع) رئیس مکتب شیعه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره وحدت از امت‌سازی یاد کردند و این چیزی است که ما در جوامع اسلامی کم‌توجه هستیم و در این باره کم‌کاری کردیم .

وی با بیان اینکه ملیت هر کشوری دارای محدودیت است، افزود: در فرهنگ قرآن اسلام یک امت است و اگر دنیای اسلام اگر خود را به‌عنوان امت ببیند، دیگر به خود اجازه نخواهد داد که مسائل غزه به من مربوط نیست و مرزهای جغرافیایی از بین خواهد رفت.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: مرزهای جغرافیایی که در طول تاریخ به وجود آمده است اعتباری است و این تجزیه کشورهای اسلامی به علت ترس از وحدت امت اسلامی بود که استکبار در دستور کار خود قرار داده است.

عبادی‌زاده ادامه داد: هر جا به امت آسیب برسد به دنبال ترمیم و رفع آن خواهند شد و امروز کشورهای اسلامی باید به دنبال ترسیم ساختارهای شوند که نخبگان، علما، رسانه و که به سمت امت‌سازی سوق پیدا کنیم.

دفاع مقدس اوج عزت و اقتدار ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام محمد بارانی امام‌جمعه رودان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در دفاع مقدّس همه کفر در برابر ملت و نظام نوپای اسلامی بسیج و متحد شده بودند؛ اما امروز سرنوشت دو طرف قابل‌مشاهده است که یکی به زباله‌دان تاریخ پیوسته و دیگری در اوج عزت و اقتدار در دنیاست و قطعاً امداد و عنایت در این مسئله قابل‌مشاهده هست.

 وی ملت ایران را الگوی ملت تراز در دنیا معرفی و تصریح کرد: دفاع مقدس اولین جنگی بود که یک وجب از خاک ایران کم نشد و نتیجه‌اش عزت و سربلندی ملت بود و این مهم به برکت انقلاب اسلامی، رهبری پیامبرگونه امام و مقاومت و ایستادگی ملت حاصل شد؛ لذا باید بدانیم نصرت و عنایت الهی در گرو ایستادگی پای حق است و تا مادامی که این مسئله جاری باید عنایت و لطف الهی هم برای این ملت خواهد بود.

امام‌جمعه رودان دفاع مقدس را گنجینه بی‌انتها و تابلوی موفقیت جلوی چشم ملت دانسته و ضمن تأکید بر بهره‌گیری از این گنجینه بیان کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید با کارهای مختلف مانند؛ کتاب، شعر، یادواره شهدا، تئاتر معرفی کرد؛ زیرا با اتصاف نسل جوان به این فرهنگ غنی قطعاً دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

ضرورت حفظ توسعه وحدت در بین جامعه اسلامی 

حجت‌الاسلام مهدی دری امام‌جمعه حاجی‌آباد با اشاره به دیدار مقام‌ معظم رهبری با علمای اهل‌سنت به مناسبت هفته وحدت تصریح کرد: از اول انقلاب تا کنون امامین انقلاب تلاش داشتند که وحدت را در بین جامعه اسلامی گسترش دهند و رهبر معظم انقلاب در این دیدار با علمای اهل‌سنت به امت اسلامی و وحدت اسلامی تأکید زیادی داشتند و فرمودند که موضوع امت اسلامی به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود و این وحدت باعث عزت و اقتدار مسلمان‌ها می‌شود و برخی از دشمنان به دنبال ازبین‌بردن این وحدت در بین مسلمانان هستند؛ اما ایران اسلامی یک الگو برای جهان اسلام است؛ چراکه در کشورمان شیعه و اهل‌سنت با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.

دری بیان کرد: برخی از کشورهای مسلمان متأسفانه دغدغه دیگر مسلمانان جهان مانند مسلمانان فلسطین و غزه را ندارند و حتی گاهی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، اما کشور ایران اسلامی نشان داده که همیشه حامی مظلومان جهان و مردم فلسطین بوده است.

انتهای خبر 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ