حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

مربی تیم فوتبال هدف جزیره هرمز عنوان کرد:

حضرت زینب (س) بهترین الگو برای زنان جامعه

حضرت زینب (س) بهترین الگو برای زنان جامعه

مربی تیم فوتبال هدف جزیره هرمز گفت: حضرت زینب (س) بهترین الگو برای زنان جامعه است و با تدبر به رشادت‌های این بانو بعد از وقوع حادثه عاشورا و خطبه خوانی در اوج داشتن عفاف و حجاب می‌تواند نمونه‌ای کامل برای بانوان اسلامی باشد.

 مصیب زارعی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» با اشاره به نقش و اهمیت حضور زنان در واقعه عاشورا اظهار کرد: آنچه امروزه ثابت شده و دارای اهمیت فراوان است و شکی در آن وجود ندارد؛ نقش‌آفرینی شیرزنان در همه عرصه‌ها است که انصافاً در کارهای مختلف نه‌تنها دنبال‌کننده؛ بلکه تکمیل‌کننده نیز هستند.

 مربی تیم فوتبال هدف جزیره هرمز عنوان کرد: واقعه کربلا و حماسه‌آفرینی بانوان در آن روزهای سخت نشان داد که گاهی زن نه‌تنها می‌تواند یک فرمانده باشد بلکه می‌تواند یک دنیایی از شجاعت و مردانگی باشد.

 زارعی بیان کرد: نام حضرت زینب (س) در کنار امام حسین (ع) زیبنده عاشورا بود و هر دو نقش مکمل این تراژدی بی‌نظیر آزادگی و انسانیت رقم زدند.

 وی افزود: در تابلو شجاعت عاشورا زنانی وجود داشتند که محرک اصلی قیام بودند از رباب که حضرت علی‌اصغر (ع) به میدان می‌فرستد تا مادر وهب که سر پسر تازه‌داماد به دشمن پس می‌دهد تا همسر قیم که مشوق می‌شود.

 مربی تیم فوتبال هدف جزیره هرمز تصریح کرد: زنان در واقعه عاشورا گاهی سردار هم می‌شدند و آنچه بر یک زن مثل حضرت زینب (س) گذشت بر هیچ یک از رزمندگان حتی از شهدای کربلا نگذشت این تنها یک نقش نیست؛ بلکه فرهنگ کامل برای زندگی به شمار می‌رود که زن می‌تواند نه‌تنها الگو بلکه خود احیاکننده تمام واژه‌های حرکتی، سلوک و راهبری باشد.

 زارعی‌راد خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) بهترین الگو برای زنان جامعه است و با تدبر به رشادت‌های این بانو بعد از وقوع حادثه عاشورا و خطبه خوانی این بانو در اوج داشتن عفاف و حجاب می‌تواند نمونه‌ای کامل برای بانوان اسلامی باشد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از