حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/03/01 | 2024/05/21

Logo

امام جمعه رودان:

جایگاه دختران در اسلام برخلاف غرب تصنعی نیست

جایگاه دختران در اسلام برخلاف غرب تصنعی نیست

امام جمعه رودان گفت: اسلام برای بانوان و دختران جایگاه ممتازی قائل است و این جایگاه برخلاف تمدن غربی شعاری، تصنعی و سمبلیک نیست‌.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان جنگ غزه را مساله اول دنیای اسلام ارزیابی کرد و گفت: رژیم وحشی و گرگ صفت صهیونیستی با ناتوانی و ضعف در برابر مقاومت رو به کشتار زنان و کودکان و تخریب منازل آورده و جنایات بی سابقه‌ای را رقم زده اما قطعا در این جنایات آمریکا نیز شریک است زیرا این رژیم سگ دست آموز آمریکایی‌هاست و بدون اجازه آن‌ها این نسل کشی رقم نمی‌خورد.

وی غزه را باتلاق صهیونیست‌ها و نماد بی‌اعتباری شعارهای حقوق بشری آمریکا معرفی و با اشاره به انشقاق و اختلاف در درون آمریکا پیرامون حمایت از رژیم صهیونیستی افزود: بسیاری از اندیشمندان معتقدند آمریکا دیگر قدرت برتر دنیا نیست و اختلاف در مجلس نمایندگان و بیداری فطرت‌ها در جنبش دانشجویی آمریکا نشانه‌هایی از درستی این ادعاست که چگونه بدون توجه به این واکنش‌ها و بی آبرویی‌ها دارند از رژیم صهیونیستی در دنیا حمایت می‌کنند. 

امام جمعه رودان سرکوب شدید جنبش دانشجویی را سند بی‌آبرویی ایالات متحده در شعار آزادی بیان دانسته و گفت: اساتید و دانشجویان آمریکایی با تجمعات مسالمت آمیز خواستار توقف جنایات در غزه هستند اما میبینید که چگونه با آن‌ها برخورد شده و کتک زده و دستگیر می‌شوند و این در حالی است که به پلیسی حمله نشده و اماکن عمومی به آتش کشیده نشده و به دنبال براندازی حکومت نیز نیستند.

وی ادامه داد: آمریکا را بازنده بزرگ میدان و گفتمان در مسئله غزه معرفی و تصریح کرد: در میدان ناوهواپیمابر آمریکایی دریای سرخ را ترک کرده و با سرشکستگی در برابر مقاومت یمن شکست خورد، حمل و نقل دریایی آن‌ها در منطقه مختل شده، بسیاری از دولت‌ها خواستار توقف جنگ هستند، در گفتمان نیز شکست شعارها و مبانی آن‌ها را می‌توان از تحولات مراکز دانشجویی آمریکایی و سایر اروپا مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به ثمرات مجاهدت شهید سلیمانی در منطقه و اعلام موجودیت جنبش مقاومت اسلامی بحرین و اولین حمله موشکی و پهپادی آنها به رژیم صهیونیستی افزود: کشورهای عرب منطقه بدانند که هرچند امروز تهاجم و تیغ نفرت ملت‌ها به سمت رژیم صهیونیستی است اما اگر این دولت‌ها به حمایت های خود از این رژیم منحوس ادامه بدهند قطعا خشم مردم شان متوجه آن‌ها شده و در آتش این خشم مقدس خواهند سوخت. 

خطیب جمعه رودان وظیفه امت اسلام در قبال غزه را سنگین و ایام حج را میدان بزرگ آزمایش مسلمین در اعلام برائت از مشرکین دانسته و گفت: حج امسال باید میدان بزرگ اعلام برائت از جنایات غربی‌ها و نماد اتحاد، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی امت اسلامی باشد و آل سعود موظف است این زمینه را فراهم کند و الا بزرگ ترین خیانت به رسول الله(ص) و قرآن شریف را مرتکب شده‌اند و خدای متعال هم از آن‌ها نخواهد گذشت.

وی با گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر بیان کرد: از رسالت‌های ذاتی انقلاب احیا گفتمان اسلام ناب در دنیاست و یکی از مهم‌ترین ابعاد این گفتمان، احیا و تقویت نگاه تکریمی قرآن به جایگاه و شخصیت انسان خصوصا بانوان است.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن تبریک روز دختر به دختران نجیب، عفیف، عزیز و مومن رودانی بیان کرد: اسلام برای بانوان و دختران جایگاه ممتازی قائل است و این جایگاه برخلاف تمدن غربی شعاری، تصنعی و سمبلیک نیست اما متاسفانه شاهدیم که با تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش پیاده نظام دشمن در کشور و غفلت برخی‌ها به دنبال جلب و هدایت دختران جامعه به سمت این فرهنگ منحط و شکست خورده هستند که باید جلوی آن گرفته بشود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از