حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان مطرح کرد:

تحقق توسعه پایداری با دوری افراط و تفریط

تحقق توسعه پایداری با دوری افراط و تفریط

مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: افراط و تفریط در سطح جهان به یکی از چالش‌های جهان اسلام تبدیل شده است که باید برای تحقق توسعه پایدار و پیشرفت کشور به شدت از آن پرهیز کرد.

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی  پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام آصف باصره در دیدار امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان بندرلنگه که در دفتر مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های عملی مرکز اسلامی برای تقویت وحدت شیعه و سنی در سراسر استان هرمزگان، اظهار کرد: بندرلنگه یکی از شهرستان‌های مهم در بحث تقویت وحدت محسوب می‌شود و از قدیم به‌عنوان نماد اتحاد برادران شیعه و سنی شناخته می‌شود.

 وی با اشاره به اهمیت راهبُردی شهرستان بندرلنگه از ابعاد مختلف، عنوان کرد: برای حفظ و تقویت وحدت حاکم بر استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه باید فضایی را فراهم کنیم تا علمای اهل‌سنت و شیعه به تبادل نظر و گفتگو بپردازند.

 مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان، برگزاری جلسات مستمر میان برادران اهل‌سنت و شیعه را باعث نزدیکی قلوب به یکدیگر دانست و بیان کرد: افراط‌ و تفریط در سطح جهان به یکی از چالش‌های جهان اسلام تبدیل شده است که باید برای تحقق توسعه پایدار و پیشرفت کشور به‌شدت از آن پرهیز کرد.

 باصره، برگزاری جلسات مداوم میان علما و بزرگان اهل‌سنت و شیعه را یکی از عوامل جلوگیری از بروز و ظهور افراط‌ و تفریط خواهد شد، خاطرنشان کرد: مرکز اسلامی استان هرمزگان آماده برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و برگزاری نشست‌های علمی و گفتمانی باهدف تقویت وحدت اسلامی است؛ چراکه اعتقاد داریم با برنامه‌ریزی هدفمند و مستمر می‌توان فعالیت‌های فرهنگی وحدت‌آفرین را در استان هرمزگان گسترش بخشید.

 وی، مطرح کرد: اگر وحدت میان اهل‌سنت و شیعه در استان هرمزگان و سراسر کشور تقویت شود نقشه‌های دشمن در خصوص ایران با شکست مواجه خواهد شد به همین جهت می‌توان گفت وحدت شیعه و سنی در استان هرمزگان بسیاری از نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب کرده است.

 انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از