حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/28 | 2024/05/17

Logo

طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای؛

جامُش ناجی جزیره هرمز می‌شود

جامُش ناجی جزیره هرمز می‌شود

همزمان با روز ملی خلیج فارس، تفاهم‌نامه همکاری بین استارتاپ زیست محیطی جامُش و دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جزیره هرمز منعقد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ امیرارسلان عامری مدیرعامل استارتاپ جامُش صبح امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استارتاپ زیست محیطی جامُش و دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جزیره هرمز گفت: براساس این تفاهم‌نامه، قرار است استارتاپ جامُش و دانشگاه آزاد اسلامی واحد هرمز ضمن شناسایی مشکلات محیط زیستی جزیره هرمز بویژه پسماند، در تهیه و ارائه طرح های مطالعاتی، برگزاری رویدادهای نوآورانه بین المللی در حوزه مدیریت پسماند و کارگاه‌های آموزشی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست همکاری داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم از این پس، شاهد توجه بیش از پیش مسئولان و صنایعی که نسبت به خطه نیلگون خلیج همیشه فارس مسئولیت اجتماعی دارند؛ باشیم.

در ادامه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمز نیز ضمن اشاره به مسائل زیست محیطی این جزیره بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز با توجه به رشته‌ها، اساتید و موقعیت خود می‌تواند در حوزه خدمات اجتماعی، فناوری و نوآوری ورود کند و اکنون فرصت مناسبی ست که استارتاپ جامُش با همکاری دانشگاه، اساتید و نخبگان در زمینه بهبود معضلات زیست محیطی جزیره نقش مؤثری داشته باشد.

مصطفی عامری سیاهویی ادامه داد: این دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، آموزشی و فناوری آمادگی دارد به همت شرکت‌های نوآور، نهادهای متقاضی و همکاری مسئولان برای حل معضل پسماند جزیره هرمز اقدام نماید که با توجه به کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی دانشگاه در زمینه محیط زیست از ظرفیت‌های یکدیگر برای تبدیل این مسائل به فرصت استفاده کنند.

یادآور می‌شود؛ این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در زمینه شناسایی، معرفی و بهبود معضلات زیست محیطی جزیره هرمز به امضاء رسید و این نخستین و مهم‌ترین گام برای رهاسازی جزیره هرمز از معضل زباله است.

گفتنی است؛ استارتاپ زیست محیطی جامُش، پروژه به سوی پسماند صفر را برای جزیره هرمز در دست اجرا دارد و راه‌اندازی کارگاه شیشه پودر کن جهت تبدیل شیشه‌های نوشیدنی رهاشده در طبیعت به سازه‌های بتنی از اقدامات مهم این استارتاپ در راستای پاکسازی جزیره هرمز بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از