حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/04/17 | 2024/07/07

Logo

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

بقاع متبرکه صف اول در ترویج فرهنگ هستند

بقاع متبرکه صف اول در ترویج فرهنگ هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: بقاع متبرکه در صف اول ترویج فرهنگ دینی هستند و برای مقابله با هجمه دشمن بسیار تأثیرگذار عمل می‌کنند.

عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به مناسبت روز گرامیداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، اظهار کرد: بقاع متبرکه امروز زمینه‌ساز فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، و حتی تامین امنیت کسب و کار برای مردم کم برخودار را فراهم می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یک کشور منحصر به فرد در کل دنیا است که وابستگی به هیچ کشوری ندارد و کاملاً مستقل که نه زور را می‌پذیرد و بلکه در حمایت از مظلومان در صف اول قرار داد و هدف آن توسعه دین و ترویج فرهنگ دینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان کرد: دشمنان به طور طبیعی این رویکرد را بر نمی‌تابد و نقشه‌های فراوانی را برای کشور در همه زمینه می‌کشند و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی می‌تواند به عنوان یک سد محکم در برابر هجمه‌های دشمن نقش بسیار تأثیرگذار را ایفا کنند.

مسعودی، ادامه داد: قطب فرهنگی شدن به این معنا نیست که فقط مقابله با هجمه دشمن کنیم و به این کار کفایت نمی‌کند و شاید هزینه‌ها بسیاری را نیز صرف مقابله کرد که دشمن از چه نقطه‌ای به ما حمله کند و ما به دنبال راهکار باشیم که خود باعث خسارت گاهی اوقات چندین برابر ایجاد خواهدکرد.

وی اظهار کرد: نظر بنده بر این است که ما به هجمه دشمن باید تهاجم کنیم و با پیش‌بینی‌ها و پیشگیری پیش‌دستی و دشمن را غافلگیر کنیم و در این امر بقاع متبرکه و امامزادگان پیشتاز هستند، چرا ؟ به علت اینکه در مساجد و حسینیه‌ها افراد خاصی حضور دارند؛ اما در بقاع متبرکه همه افراد جامعه از کم حجاب تا بی‌حجاب تردد دارند و با داشتن برنامه‌های اثر گذار می‌تواند فعالیت‌های در بی‌اثر کردن نقشه‌های دشمن داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ابراز داشت: می‌طلبد با برنامه‌های دقیق و کارشناسی شده در بقاع متبرکه افراد بد‌حجاب را به سمت باحجابی و اعتقادات سالم را به مردم عرضه کنیم تا در دامن برخی از نااهلان و مغرضان به اسلام و ارزش‌های دینی گرفتار نشوند.

مسعودی گفت: در فعالیت‌های اجتماعی حداقل‌ترین کار بقاع متبرکه شناسایی افراد کم برخودار است که برخی از توانایی‌ها را ندارند مانند برخی از افراد که خانه‌شان نیاز به تعمیر دارد و با گروه جهادی مبادرت به تعمیر کنیم و دیگر کارها در حول خود امامزادگان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این باوریم که درب بقعه که از اول صبح باز می‌شود باید به گونه‌ای باشد که از همه مراکزش استفاده و فعالیت‌های آن به چشم بیاید در همین راستا مرکز افق تشکیل شده است که در سه محور فرهنگی، اجتماعی و قرآنی فعالیت دارد.

«وقف وقت» کمک رایگان به افراد کم برخوردار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه یکی از طرح‌های که در جهت تبدیل شدن بقاع به قطب فرهنگی است «نذر وقت» یا « وقف وقت» است که گامی بلند در جهت کمک به افراد کم برخوردار جامعه است به دین صورت که پزشک یا حقوقدان یا هر قشری از جامعه وقت خود را برای کمک به افراد قشر ضعیف جامعه بگذارد.

مسعودی بیان کرد: در حوزه‌های قرآنی و تبلیغی نیز کارهای بسیار ارزشمند و فاخر صورت گرفته است از استفاده از طلاب علوم دینی در ایام‌های مختلف ملی و دینی تا کار با کودکان و نوجوانان و پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی همه برای ترویج فرهنگ دین است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از