حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

با شعار «تابستانتو بساز» رقم خورد:

تابستان کودکان در کارگاه‌های تخصصی کانون پرورشی فکری

تابستان کودکان در کارگاه‌های تخصصی کانون پرورشی فکری

کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های اوقات فراغت فصل تابستان کانون پرورش فکری با شعار «تابستانتو بساز» در استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط‌عمومی کانون پرورش فکری استان هرمزگان، کودکان و نوجوانان هرمزگانی علاقه‌مند به شرکت در کارگاه‌های تخصصی حضوری و برخط، می‌توانند با مراجعه به وبگاه کانون و مراکز فرهنگی هنری در دوره‌های تابستان ۱۴۰۳ تا نیمه خردادماه نام‌نویسی کنند.

 پروین پشت‌کوهی مدیرکل کانون هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی مضاعف شده است، اوقات فراغت صرفاً مختص تابستان نیست. بلکه، کانون در طول سال با برگزاری کارگاه‌ها و فعالیت‌های اثربخش در تغییر رفتار، مهارت آفرینی و ساختن دنیایی بهتر تلاش می‌کند.

وی همچنین افزود: این کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی شامل: قرآن، نجوم، مجسمه‌سازی، شناخت آبزیان و پرندگان، کارگاه چوب، رباتیک، سنگ مصنوعی، سفالگری، فن بیان، مهندسی خلاقیت، شاهنامه‌خوانی، خردورزی، سوخته کاری، نقاشی، تاپستری، برنامه‌نویسی ویژه کودکان اسکرچ، نمایش، نوشتن خلاق، سوزن‌دوزی و... ویژه گروه‌های سنی «نوباوه» ۴ سال به بالا، «نو خوان» هفت سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نو نگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا به‌صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود.

پشت‌کوهی ادامه داد: در فصل تابستان با شعار «تابستانتو بساز» و باهدف مهارت‌آموزی و تمرین زندگی برای کودکان و نوجوانان بیش از ۲۵۰ کارگاه تخصصی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در طول سال و سیاست‌های سه‌گانه کانون در سال ۱۴۰۳ مبنی بر نوجوان محوری، مرکز محوری و مخاطب‌محوری افزود: کانون پرورش فکری هرمزگان با بهره‌گیری از دانش و تجربه مربیان کانون، همچنین چهره‌های برجسته فرهنگی و علمی، فرصت را برای پرورش و شناسایی استعداد مخاطبان به‌ویژه نوجوانان در مراکز کانون بیش‌ازپیش فراهم کرده است. کانون همچنین ویژه‌برنامه‌هایی برای پایگاه‌های طرح یاسمن، قرارگاه‌های تحول محلات و مناطق کم‌برخوردار نیز، در دستور کار دارد.

پشت‌کوهی اظهار کرد: امسال مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان علاوه بر فعالیت در سه نوبت، به‌منظور اثربخش‌تر شدن آموزش‌ها، کارگاه‌های ویژه مادر و کودک، والدین نیز تشکیل خواهند داد. 

وی همچنین در تابستان امسال دوره‌های تربیت مربی را به علاقه‌مندان نوید داد.

مدیرکل کانون استان از مجازات جایگزین حبس به نفع فعالیت‌های فرهنگی کودکان و نوجوانان به‌عنوان اتفاق نویدبخش در استان خبر داد و افزود: امید است از طریق مجازات جایگزین حبس علاوه بر تغییر روند و متنبه شدن مجرمین، موجب بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از امکانات فرهنگی بیشتر صورت پذیرد. 

وی از بازدید عموم مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش بندرعباس به‌عنوان یک مکان توریستی، علمی، تفریحی برای تابستان امسال نام برد.

مدیرکل کانون در خصوص ثبت‌نام علاقه‌مندان به آموزش ۱۰ زبان زنده دنیا گفت: علاقه‌مندان به زبان‌آموزی می‌توانند از طریق نشانی www.ili.ir نسبت به ثبت‌نام خود در ترم تابستان کانون زبان ایران اقدام نمایند.

گفتنی است، والدین می‌توانند برای ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری به مراکز فرهنگی هنری و برای کارگاه‌های برخط به وبگاه ormozgan.kpf. irمراجعه کنند.

انتهای خبر چ/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از