حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان:

به دنبال توسعه فعالیت اقتصادی هرمزگان هستیم

به دنبال توسعه فعالیت اقتصادی هرمزگان هستیم

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: کمک به تجار و بازرگانان با استفاده از انعطاف قوانین و تعامل با حاکمیت اولویت نخست ما در این راستا است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ محمدرضا صفا در نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه و جراید استان، با بیان اینکه هرمزگان در سال گذشته ششمین اتاق بازرگانی برتر کشور شناخته و معرفی شد، افزود: در بحث آموزش نیز در کشور با برگزاری ۱۵۷ دوره آموزشی موردنیاز فعالین اقتصادی و آموزش ۴۸ هزار ساعت نفر در رتبه نخست قرار داریم.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ادامه داد: در بخش بین‌الملل می‌توان به اعزام هیئت تجاری استان هرمزگان به عراق، عمان، قطر و تاجیکستان و فتح باب مذاکره با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای اکو برای تبادل تجاری اشاره کرد.

صفا با بیان اینکه دومین اتاق بازرگانی کشور هستیم که به ICC جهانی پیوستیم و هرمزگان دارای وجاهت خاص و خوبی در این مجمع جهانی است، عنوان کرد: در خدمات و راه‌اندازی دفتر کارنه تیر هرمزگان تلاش بسیاری شد و اتفاق بزرگی رخ داد و در ماه آینده در ژنو سوئیس با سازمان «ایرو»، در بحث ترانزیت کالا در خصوص راه‌اندازی دفتر نمایندگی این سازمان به‌عنوان هاب کشور و منطقه رایزنی کرده‌ایم که با راه تحقق این موضوع درآمد ارزی کشور در حمل‌ونقل ترانزیت بالا می‌رود و کریدور ترانزیتی کشور افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه نفت لاوان، نفت فلات قاره و شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز در انتقال کارت فعالیت بازرگانی به هرمزگان نیز موفق بودند و این نشان‌دهنده حرکت مناسب در انتقال درآمدهای استان به درون هرمزگان است، عنوان کرد: افزایش ۵۰ درصدی تشکل‌ها با فعالیت ۱۲ تشکل در سال جاری و افزایش ۱۵ درصدی کمیسیون‌ها برای تسهیل در امور و رفع مشکلات از دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی است.

صفا با بیان اینکه افتتاح دفتر نمایندگی مستقل در بندر لنگه، جاسک، میناب، قشم و کیش از برنامه‌های گسترش فعالیت اتاق در سراسر استان هرمزگان است، تصریح کرد: در سیل، زلزله و تمامی اتفاقات و وقایع اتاق بازرگانی حضور داشته و خود را در کنار مردم دیده و می‌بیند.

وی بیان کرد: کسب رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در کشور برای هرمزگان دستاورد بزرگی است و نشان از تلاش مسئولین به‌ویژه استاندار هرمزگان در این زمینه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد شرکت‌های بزرگ استان هرمزگان عضو اتاق بازرگانی نیستند که سهم استان برگردانده شود، اضافه کرد: اخیراً با رایزنی‌ها صورت‌گرفته در تلاشیم که بتوانیم کارت فعالیت بازرگانی شرکت‌های بزرگ را در هرمزگان فعال کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه با این کار قدرت اقتصادی هرمزگان افزایش می‌یابد و قدرت چانه‌زنی‌ها بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: امیدوارم رسانه‌ها مطالبه‌گر این موضوع بوده و در نتیجه تلاش شود تا هرمزگان در مسیر توسعه گام بردارد.

وی با بیان اینکه ۱۶۲۲ کارت بازرگانی فعال در استان هرمزگان موجود است، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲۰ کارت به تعلیق درآمد که ۹۰ درصد آن‌ها در سال جاری رفع تعلیق شده‌اند.

صفا در پایان با اشاره به اینکه در بحث توسعه بازار، بین‌الملل، تشکل‌ها و سیاست‌های کلی در سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی صورت‌گرفته است، خاطرنشان کرد: میز هندوستان، پاکستان و روسیه در حال تداوم و تبادل نظرات طرفین است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از