حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

صبح امروز صورت گرفت؛

برپایی نماز عید فطر در اقصی نقاط هرمزگان

برپایی نماز عید فطر در اقصی نقاط هرمزگان

صبح امروز نماز عید سعید فطر در اقصی نقاط هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ مردم مومن و متدمن هرمزگان به شکرانه یک ماه میهمانی و بندگی خداوند صبح امروز در نماز عید سعید فطر حضور یافتند.

زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان در نماز عید فطر حضور یافتند و صدای اللَّهُمَّ أَهْلَ الكَبْرِياءِ وَالعَظَمَةِ فضای هرمزگان را فرا گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در شهر بندرعباس گفت: خدا را شاکریم امسال نیز فرصت و توفیق روزه‌داری و عبادت در ماه مبارک رمضان را عطا فرمود.

وی با اشاره به اینکه عید سعید فطر عید بندگی و اخلاص است، افزود: در عید فطر به حقیقت و معرفت و صداقت و انسانیت و ذات اصلی بازمی‌گردیم و پاداش یک ماه روزه‌داری را در مسابقه تقوی و بندگی دریافت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در خطبه‌های نمازعید فطر بندرعباس رهبر معظم انقلاب اسلامی را سکان‌دار این انقلاب دانست و گفت: با پیروی از ولایت فقیه می‌توانیم بر مشکلات و توطئه‌ها غلبه کنیم.

وی با تصریح بر این که راه اصلی مقابله با توطئه‌های دشمنان، وحدت به معنای واقعی کلمه است، خاطرنشان کرد:‌ همبستگی ما یک محور دارد و آن نیز حرکت حول محور امام‌المسلمین است که امروز سکانداری نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

به گفته نماینده ولی فقیه در هرمزگان، بحران فلسطین به خواست آمریکا تمام نمی‌شود، بلکه به خواست جبهه مقاومت و ملت‌های آزاد و ملت فلسطین خواهد بود و تاکنون نیز صهیونیست‌ها با وجود کشتار و جنایات فراوان، راهی از پیش نبرده‌اند.

حجت الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: رمز تداوم انقلاب اسلامی نیز وحدت و پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی است که توانسته در تمامی فراز و فرودها،‌ ایران اسلامی و جهان اسلام را به سمت و سوی مناسبی راهنمایی کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بحران فلسطین تنها با اراده مردم فلسطین و محور مقاومت حل خواهد شد و اراده آمریکا و استکبار قدرتی برای حل این بحران ندارد.

 

وی به تلاش آمریکا برای تحمیل صلح ابراهیم به کشورهای اسلامی و شکست آن را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان داشت: ملت‌های منطقه به خوبی پی به ماهیت جنایت آلود رژیم صهیونیستی و دسیسه‌ها و جنایات این رژیم برده.اند و می‌دانند که آمریکایی‌ها به دنبال زمان خریدن برای عمر و بقای صهیونیست‌ها و رژیم جعلی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به وعده الهی برای آزادی قدس شریف افزود: به زودی در سرزمین‌های اشغالی، شاهد پیروزی حق بر باطل خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در شرایطی که دشمن با تمام توان در جنگ با اسلام حضور پیدا کرده است، وحدت و همبستگی امت اسلامی می‌تواند رمز پیروزی ما باشد.

وی در پایان خطبه‌های نماز عید فطر گفت: آن‌هایی که در ماه مبارک رمضان تهذیب پیشه کردند رستگار شدند.

عید فطر، روز ذخیره‌سازی و آماده‌باش برای مسلمانان است

 آیت‌الله محسن ابراهیمی در آئین معنوی نماز عید فطر نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی و پرهیز از گناه سفارش کرد و گفت: تقوا داشته باشید که همه چیز دارید وهمواره به یاد خدا باشید.

امام جمعه میناب حلول ماه شوال و عیدبزرگ اسلامی تبریک گفت و افزود: این روز، ذخیره‌سازی و آماده باش برای مسلمانان می‌باشد.

وی ادامه داد: عید فطر پایان یک ماه و آغاز یک راه است، پایان ماه رحمت و انتظار، عفو و استغفار و آغاز راهی برای بازگشت انسان به فطرت الهی خویش که در آن مومنان پس از یک ماه تلاش و مجاهدت در عرصه مبارزه با نفس اماره و انسان فصلی جدید از بندگی و عبودیت را آغاز می‌کنند.

 

امام جمعه میناب ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی اسرائیل اظهار داشت: این همه جنایت و نسل‌کشی، قتل عام مردم مظلوم غزه متاسفانه هنوز بعضی از سران کشورهای اسلامی در خواب غلفت هستند.

 

وی افزود: مردم شریف غزه پیروز این جنگ هستند، و رژیم غاصب اسرائیل از روی زمین محو شود.

مردم مومن با برگزاری جلسات انس با قرآن کسب فیض کردند

نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام بارانی و با حضور باشکوه مردم مومن و انقلابی در صحن حرم مطهر امامزاده شاه قطب الدین حیدر علیه السلام رودان برگزار شد.

 

حجت الاسلام بارانی با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: مردم مومن ما در ماه مبارک رمضان با برگزاری جلسات انس با قرآن و توسل به اهل‌بیت کسب فیض کردند.

وی افزود: جزخوانی‌های قرآن کریم، محافل با صفای انس با قرآن، مواکب افطاری ساده خیابانی که به همت جوانان در میادین شهر برپا بود، افطاری‌های ساده مساجد، برپایی بازارچه‌های خیریه جهت کمک به نیازمندان، توزیع سبد کالا به همت موسسات خیریه مردمی و اصناف و کسبه مومن شهر، فعالیت‌های مومنانه جمعیت بابرکت امام رضایی‌ها، اردوهای جهادی بسیجیان و اردوی جهادی دندانپزشکی از جمله اعمال عمومی، مردمی و اجتماعی زیبا و برجسته ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان رودان بود که وظیفه میدانم از همگی عزیزان تشکر کنم‌.

 امام جمعه رودان با اشاره به هم زمانی مناسبت‌های ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: مردم مومن رودان بحمدلله در ایام خصوصا در سالروز شهادت امیرالمؤمنین عليه السلام که مصادف با سیزده فروردین بود، ایمان و علاقه و محبت خود را به اهل بیت علیهم السلام نشان دادند و به خوبی حرمت این ایام را نگه داشتند.

وی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق را از جمله حوادث تلخ این ایام دانسته و تصریح کرد: مردم مومن رودان در گرمای هوا و زبان روزه خصوصا بانوان محجبه در زیر چادر و با کودکان در آغوش یک حضور باشکوه و کم‌نظیر را رقم زده و تسکینی بر قلوب این مظلومان عالم شدند.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن تجلیل از این حماسه حضور ضد استکباری خاطر نشان کرد: یک ملتی وقتی بخواهد زنده و پویایی خود و همت عمومی را به نمایش بگذارد در یک چنین موقعیت مهمی نشان می‌دهد که ملت عزیز ما به لطف الهی سربلند از این امتحان خارج شد.

 نابودی سرانجام اسرائیل غاصب است

سعید جاودان  صبح امروز در جمع نمازگزاران عید سعید فطر در جزیره بوموسی عنوان کرد: بحمدالله در این ماه در سراسر کشور و خاصه در شهرستان و جزیره استراتژیک بوموسی همانگونه که دغدغه امام خامنه‌ای بود جلسات و محافل قرآنی شکوه بسیار شایسته و بایسته‌ای داشت که جای شکر و تقدیر دارد.

حجت الاسلام جاودان در خطبه‌ها به شرایط روز و وضعیت اسرائیل پرداخت و گفت: ایران موزانه وحشت را به اسرائیل تحمیل کرده و تمام کشورهای به ظاهر اسلامی نتوانستند در برابر رژیم اسفناک صهیونیست حرفی برای گفتن داشته باشند، ولی امام خامنه‌ای عزیز با یک جمله که پشیمانتان می کنیم، زندگی را در سرزمین‌های اشغالی به جهنم و زندگی‌ای حیوانی در پناهگاه‌ها تبدیل کرد.

وی در ادامه افزود: ما قطعا انتقام خواهیم گرفت، ولی به هیچ وجه احساسی عمل نمی‌کنیم و با تدابیر حکیمانه امام انقلاب انتقامی خواهیم گرفت که سرانجامش نابودی رژیم نامشروع اسرائیل باشد. 

خطیب نماز عید سعید فطر بوموسی رمضان را توصیف نمود: بنابر روایت رسیده از رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم معنای رمضان این است که خداوند در این ماه گناه مومنان را می‌سوزاند و آنان را می‌آمرزد و معنای شوال هم این است که گناه مومنان آمرزیده شده، و این مهم می‌طلبد که مومنین و مومنات معارف و تقوا و معنویت کسب شده در این ماه مبارک را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام سعید جاودان درپایان ضمن تشکر ازهمه کسانی که در این ماه موجبات فزونی معنویت در شهرستان و جزیره را فراهم آوردند خاصه همسران و مادران فداکاری که بدون هیچ چشم داشتی زمینه استفاده حداکثری را برای همه فراهم آوردند کمال تقدیر و تشکر کرد وافزود: ان‌شاء‌الله خداوند متعال به بهترین نحو ممکن اجر و پاداش برای این عزیزان در نظر خواهد گرفت.

انتهای‌خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از