حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

برق ساخت‌وساز با کاربری کشاورزی تأمین نمی‌شود

برق ساخت‌وساز با کاربری کشاورزی تأمین نمی‌شود

مديرعامل شركت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: برق ساخت و ساز با کاربری کشاورزی تأمین نمی‌شود و باید براي اصلاح اقدام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ محمد کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تأکید بر اینکه برق ساخت و ساز با کاربری کشاورزی تأمین نمی‌شود، اظهار کرد: ۱۸۰ برنامه از سوی توانیر برای عبور از تابستان پیش‌رو تصویب و پیشنهاد شده که در استان هرمزگان نیز اجرایی خواهد شد‌.

وی در ادامه با اشاره به گرمای هوا در استان هرمزگان افزود: گرماي هوا روز گذشته در برخی شهرستان‌های استان به ۵۰ درجه رسید، در چنین شرايطي باید مديريت مصرف خانگی و سایر بخش‌ها را جدی بگیریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با تأکید بر اینکه مجتمع‌های تجاری همکاری تنگاتنگ با شرکت‌ توزیع نیروی برق استان هرمزگان داشته باشند، بیان کرد: ساعت کار ادارات نیز از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه، از ساعت ۶ تا ۱۳ خواهد بود، لذا می‌بایست در ساعات اداری، ۴۰ درصد و ساعات غیر اداري هم ۷۰ درصد کاهش دهند، در صورت عدم رعایت، اخطار دریافت خواهند کرد که اگر این روند تداوم یابد، برق اداره مربوطه قطع خواهد شد.

 کریمی همچنین تأکید کرد: صنایع بالای یک مگاوات نیز تعهد دارند به مدت پنج سال، پنج درصد برق مصرف خود را از انرژی تجدیدپذیر تأمین کنند.

وی ادامه داد: صنایع می‌بایست خرید خود را از تابلوی سبز بورس یا توافق‌های دوجانبه انجام دهند تا برق با قیمت بسیار پایین خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه پاداش مشترکین در حوزه‌های مختلف همچنان‌ اعطا می‌شود، افزود‌: مشوق‌هایی نیز برای کشاورزان درنظر گرفته شده که در صورت استقلال از انرژی تجدیدپذیر، مشمول قطع پنج ساعته برق در ایام پیک نخواهند شد.

کریمی با اشاره به اطمینان پایداری شبکه توزیع برق هرمزگان در تابستان ۱۴۰۳ با مصرف بهینه برق گفت: بخش خانگی خط قرمز ماست، لذا به تمامی مشترکین خانگی اطمینان می‌دهیم که در تابستان امسال نیز خاموشی نداشته باشند. اما انتظار داریم که مردم در مصرف برق مانند سنوات قبل، صرفه جویی را حتما رعایت کنند.

وی اضافه کرد: همراهی مردم و مشترکین مختلف خانگی، کشاورزی، صنایع و مشترکان عمومی در گذر از تابستان سال جاری بسیار حایز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای تامین برق جزایر استان در سال ۱۴۰۳ داريم، تصریح کرد: اقداماتی نیز در حوزه روشنایی معابر انجام شده است که در مجموع، ۲۶ میلیارد تومان در این حوزه، هزینه شده است.

کریمی با اشاره به روشنایی صد درصدی بلوارهای شهر بندرعباس تصریح کرد: البته در این حوزه، با مشکل فرسودگی مواجه هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از