حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

مدیرکل شیلات هرمزگان:

پژوهشکده اکولوژی هرمزگان باعث توسعه شیلات می‌شود

پژوهشکده اکولوژی هرمزگان  باعث توسعه شیلات می‌شود

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: اقدامات علمی پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان شتاب‌دهنده فعالیت‌های شیلات هرمزگان در مسیر توسعه است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل روابط‌عمومی شیلات هرمزگان، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی لازمه توسعه پایدار در هر فعالیتی است گفت: این مهم در زمینه فعالیت‌های شیلاتی باتوجه‌به پویایی، گستردگی و جمعیت بالای بهره‌برداران شیلاتی و تأثیر آن در اقتصاد و اشتغال استان نقش پررنگ‌تری می‌گیرد.

 مسعود بارانی برپایی نشست‌های منظم و پیوسته اداره کل شیلات هرمزگان با پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، توسعه فعالیت‌های پژوهش‌محور، استفاده از پژوهش‌ها و تحقیقات پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان در مدیریت صید و صید مسئولانه، معرفی گونه‌های آبزیان در خطر انقراض، توسعه بهره‌بری از پژوهش‌ها و تحقیقات پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای در مباحث بیماری‌های آبزیان پرورشی، استفاده از مطالعات پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان در بازسازی و به سازی ذخایر آبزیان و... را بخشی از تأکیدات در این نشست خواند.

 وی ارتقای همکاری، تبادل دانش و تخصص به‌ویژه در مسیر فعالیت‌های صید و صیادی و توسعه آبزی‌پروری و حرکت در مسیر توسعه را از برنامه‌های بین شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان خواند.

 در ادامه رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان فعالیت‌های شیلاتی را یکی از محوری‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیت‌ها در توسعه و اقتصاد استان خواند و تصریح کرد: خوشبختانه شیلات هرمزگان از روند و پیشرفت خوبی بهره‌مند است .

 محمد صدیق مرتضوی پژوهش را یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور دانست و گفت: قدرت استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از