حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

اقدامات شاخص فرهنگ و ارشاد استان تشریح شد

اقدامات شاخص فرهنگ و ارشاد استان تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، انتشار ۲۹۸ عنوان کتاب و برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال خلیج فارس را از اقدامات شاخص در ۲ ساله دولت سیزدهم اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، اسمعیل جهانگیری در نخستین روز هفته دولت در گفتگوی رسانه‌ای اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان از ابتدای آغاز دولت سیزدهم تا کنون اقدامات مهمی در سه حوزه فرهنگی، هنری و عمرانی برگزار کرده که به عنوان مثال در سه ماهه سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۵ عنوان کتاب با شمارگان ۱۲ هزار و ۸۰۰ نسخه چاپ شده است که از این آمار، تعداد یک مورد با تیراژ ۳۰۰ نسخه در بخش ترجمه است.

 

وی با بیان اینکه ۱۴ عنوان کتاب با شمارگان چهار هزار و ۲۰۰ نسخه در حوزه کودک و باقیمانده در حوزه عمومی است، تعداد آثار چاپ شده در سال ۱۴۰۱ را نیز ۱۵۷ عنوان کتاب با شمارگان ۹۳ هزار و ۲۵۰ نسخه ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از دیگر اقدامات شاخص در حوزه فرهنگی به برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر در جزیره ابوموسی، نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر نبوی بندرلنگه، سومین جشنواره منظقه‌ای شعر بلوچ در جاسک و برگزاری هشتمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس اشاره کرد.

جهانگیری گفت: در بخش هنری نیز این اداره کل میزبان احیای جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی پس از هفت سال، برگزاری ۲ دوره جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس و «آموزش هنر برای همه» در مناطق محروم سطح استان هرمزگان بوده است.

وی، تحویل ۲۰ عنوان فیلم مستند در حوزه آسیب‌های اجتماعی، برگزاری مجموعه آموزش‌های استادمحور در حوزه سینما، جشنواره‌های تئاتر استانی، تجسمی و موسیقی فجر همزمان با تهران و سوگواره نوحه‌های نشسته میناب را از دیگر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد هرمزگان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روستای قلات بالا و فاطمه الزهرا(س) بندرعباس را نیز از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه عمرانی اعلام کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از