حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اعلام کرد:

اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت

اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان گفت: اقدامات گسترده‌ای در دولت سیزدهم در حوزه سلامت انجام‌گرفته است که دستاوردهای بسیاری برای مردم بخصوص قشر محروم جامعه رقم زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی بیمه سلامت هرمزگان، علی علیزاده، اظهار کرد: در دولت سیزدهم در راستای سیاست‌های جمعیتی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خدمات درمان ناباروری از آذرماه سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت و پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق‌تخصصی درمان ناباروری از جمله دستاوردهای بیمه سلامت بوده و تاکنون در استان ۱۳۱۹ نفر در سامانه‌های بیمه سلامت جهت خدمات کمک باروری ثبت و نشان‌دار شدند و حدود ۳/۰۳۹/۵۰۰/۰۰۰ تومان از ابتدای طرح تا کنون هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: خدمات دیگر دولت سیزدهم در حوزه جوانی جمعیت رایگان شدن کلیه خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی به جز داروی سرپایی است و اجرای این طرح از اسفند ۱۴۰۲ شروع شده است.

علیزاده ابراز کرد: مهم‌ترین اقدام دولت سیزدهم ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج و نادر در سال ۱۴۰۱، و حمایت از ۱۰۷ نوع گروه بیماری در این صندوق است که در استان ۱۹۱۰۸ نفر بیمار صعب‌العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت نشان‌دار شدند و بیشتر آنها مربوط به بیماری‌های دیابت سرطان و پرفشاری خون است که از ابتدای طرح تا کنون ۲۵۰/۶۴۰/۲۹۴/۴۶۴ تومان در این زمینه هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان عنوان کرد: اقدام دیگر دولت سیزدهم رایگان نمودن حق بیمه دهک‌های اول تا پنجم درآمدی جامعه و کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه‌های دهک‌های ششم تا نهم است. به‌طوری‌که دهک ششم با پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه یعنی ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان در سال ۱۴۰۳ بیمه می‌شوند. وی خاطرنشان کرد اداره بیمه سلامت استان هرمزگان جمعیت ۱/۰۷۶/۲۱۱ نفر شامل روستاییان، کارکنان دولت سلامت همگانی ایرانیان و گروه سایر اقشار را تحت پوشش خود قرار داده است و ۸۷ درصد بیمه‌شدگان هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند و به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

علیزاده تأکید کرد: طرح دارویاری و انتقال ارز ترجیحی دارو به سازمان‌های بیمه‌گر به‌جای شرکت‌های دارویی نیز از دیگر اقدامات این دولت است که از مزایای این طرح می‌توان جلوگیری از قاچاق دارو به خارج از کشور و رشد صادرات رسمی دارو و کاهش تقاضای القایی دارو را نام برد.

وی بیان کرد: اقدامات دیگری مثل اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری آغاز طرح سلامت خانواده شهری و افزایش تعهدات در حوزه بیماران نیازمند به خدمات توان‌بخشی از جمله بسته خدمات توان‌بخشی برای بیماران اوتیسم پوشش ۱۰۰ درصدی تعرفه در بخش دولتی توسط سازمان بیمه سلامت کاشت رایگان حلزون شنوایی و سایر طرح‌های دیگر نیز در دولت سیزدهم اجرا شده‌اند.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از