حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

رئیس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی خبر داد:

حضور ۱۰۰ شرکت در رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور

حضور ۱۰۰ شرکت در رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و دبیر نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران در قشم گفت: یکصد شرکت در این رویداد حضور داشتند که از این تعداد، ۱۲ شرکت خارجی بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ محمدمهدی سالاری ظهر امروز در حاشیه آئین اختتامیه نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران در قشم گفت: بیش از ۱۰۰ شرکت از شرکت‌های بزرگ و کلیدی در این رویداد شرکت کردند که از این تعداد، ۱۲ شرکت خارجی بودند.

وی افزود: در این رویداد بین‌المللی، پنج سفیر از کشورهای خارجی و ۶ هیأت تجاری خارجی حضور داشتند. 

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور بیان داشت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در رویداد همتایابی، ۵۰ شرکت بود که در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار تفاهم‌نامه به امضا رسید. 

سالاری عنوان کرد: تعداد شرکت‌های صنعتی، تجاری و لجستیکی شرکت کننده در این رویداد ۴۰ شرکت بود که در این حوزه نیز ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار تفاهم نامه به امضا رسید.

وی در پایان تصریح کرد: به طور کلی در نخستین رویداد همتایابی اقتصاد دریا محور مجموعاً ۳۰ تفاهم‌نامه به ارزش ۳ میلیارد و ۴۷۵ میلیون دلار بین شرکت‌های داخلی، خارجی و دانش بنیان به امضا رسیده است. 

گفتنی است، این رویداد بین‌المللی با تاکید بر توسعه هدفمند همکاری‌های تجاری داخلی و خارجی در میان نقش‌آفرینان حوزه اقتصاد دریا طراحی شده است.

یادآور می‌شود، دبیر نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد و پاسخگوی سئوالات مخاطبان و خبرنگاران بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از