حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم:

اربعین ادامه‌دهنده راه عاشورا است

اربعین ادامه‌دهنده راه عاشورا است

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم گفت: اربعین ادامه‌دهنده و به‌نوعی تکمیل‌کننده روز عاشورا است.

مریم ماهوتیان، معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: اربعین ادامه‌دهنده و به‌نوعی تکمیل‌کننده روز عاشورا است، دشمن می‌خواست همه ماجرای در کربلا تمام شده و با شهیدشدن امام حسین(ع) و یارانش همه چیز به فراموشی سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ترس از گسترش افکار و ایده‌های امام و همچنین اسلام ناب و حقیقی را داشت.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم افزود: پیاده‌روی اربعین پادزهر و ابررسانه‌ای قوی برای اقدامات دشمن و خنثی‌کردن مکر و حیله آنها است.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین یکی از مصادیق بزرگ جهاد تبیین است، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین در مقیاس جهانی و با موضوع امام حسین (ع) و همچنین یک رویداد جریان‌ساز بین‌المللی است که مانند مغناطیس و جاذبه، ملت‌ها را از هر دین و آیینی جذب می‌کند.

ماهوتیان با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب «امت اسلامی نشان خواهد داد که عزت الهی یعنی چه، تمدن بزرگ اسلامی را که هدف است را به جوامع عالم نشان خواهد داد» افزود: باید هدف ما هم همین باشد و راهپیمایی اربعین وسیله گویا برای تحقق این هدف است.

وی تصریح کرد: با حضور پرشور خود در این حماسه و همایش بین‌المللی اربعین مقدمه‌ساز تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز ظهور باشیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم بیان کرد: حقیقتاً اربعین یکی از مقدمات مهم ظهور نیز است با جهانی‌شدن نام امام حسین (ع)، مهدی موعود (عج) را جهانیان بیشتر خواهند شناخت و قطعاً معرفت به امام، محبت به امام را به همراه دارد و حاصل آن عمل به دستورات امام و مسیر ظهور این‌چنین هموار خواهد شد .

وی در پایان گفت: با امید به خدا و کمک اهل‌بیت (ع)، روز اربعین هدف‌مند با نیت الهی با عبارت نام‌آشنای جهانی«حب الحسین یجمعنا» در معرفی آقا اباعبدالله الحسین (ع) اهتمام مضاعف داشته باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از