حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام‌جمعه موقت سیریک مطرح کرد:

اجرای لاک‌پشتی قانون جوانی جمعیت

اجرای  لاک‌پشتی قانون جوانی جمعیت

امام‌جمعه موقت سیریک گفت: سیاست‌های تشویقی دولت برای قانون جوانی جمعیتی لاک‌پشتی پیش می‌رود و هر روزی که وام ازدواج برای یک جوان به تأخیر می‌افتد، یقیناً یک روز از اجرای قانون جوانی جمعیت به عقب برمی‌گردد.

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»، حجت‌الاسلام احمد خلیلی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سیریک، با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: سیاست‌های تشویقی دولت برای قانون جوانی جمعیتی لاک‌پشتی پیش می‌رود، و هر روزی که وام ازدواج برای یک جوان به تأخیر می‌افتد، یقیناً یک روز از اجرای قانون جوانی جمعیت به عقب برمی‌گردد.
 
 حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه، در زمانی که رسانه‌های بیگانه به دنبال این هستند که بنیان خانواده را به چالش بکشانند، گفتمان‌سازی می‌تواند این نقشه دشمنان را خنثی کند، افزود: توجه به ساختار جمعیتی در نسل‌های آتی نیاز دارد که دولت به ترویج ازدواج آسان، اصلاح بینش و رفتارهای خانواده در موضوع فرزندآوری، و همچنین مطالبه‌گری اصولی در موضوع افزایش جمعیتی از سوی مردم، تسهیلات و اعتبار نیز توجه ویژه داشته باشد تا نسل جوان به‌راحتی به فرزندآوری توجه کند و داشتن فرزند جزو برنامه‌های سال‌های ابتدایی تشکیل هر خانواده باشد.
 وی با اشاره به تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری اظهار داشت: جوانان سیریکی باید پشتوانه حمایتی برای ازدواج و فرزندآوری صحیح داشته باشند تا با برنامه‌ریزی قانون جوانی جمعیت به بار بنشیند، ولی متأسفانه در این شهرستان هنوز در اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت جوانی هیچ‌گونه زمینی برای این خانواده‌ها واگذار نشده است، پس انتظار نداشته باشید که افزایش جمعیتی در سیریک پیش بیاید.
 وی با بیان اینکه، گفتمان و روشنگری در تحقق جوانی جمعیت اثرگذار است، تصریح کرد: سیاست گفتمان و روشنگری در ترویج فرهنگ فرزندآوری و تحقق جوانی جمعیت می‌تواند اثرگذار باشد.
 
 وی در ادامه اشاره‌ای داشت به ولادت بابرکت امام رئوف امام رضا علیه‌السلام، تصریح کرد: تا کنون هرچه از ائمه و معصومین گفتیم از بعد معنوی گفته شده است، درصورتی‌که در بعد سیاسی حرفی به میان نیامده است، باوجوداینکه امام رضا علیه‌السلام یک شخصیت استکبارستیز بوده است.
 
 حجت‌الاسلام خلیلی با تأکید به مسئولین نسبت به اینکه، مسئول باید یک فرد استکبارستیز باشد و همچنین افراد استکبارستیز در جامعه جذب و پرورش دهند.
 وی اشاره‌ای کرد به سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا، و افزود: ازآنجائی‌که با ظهور انقلاب در کشور ما ایران دست تمام ابرقدرت‌ها و استکباران از ذخایر ایران قطع شد و این بود که آمریکا دست به این اقدام بزند.
 وی تنها راه برون‌رفت از محاصره اقتصادی را نگاه به توان و قدرت داخلی عنوان کرد و افزود: راه برون‌رفت از محاصره اقتصادی روی کار آمدن مسئولانی که نگاه آنها به بیرون نباشد می‌تواند باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از