حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

با هدف جهش صادرات صورت گرفت؛

ابلاغ‌ بسته حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت

ابلاغ‌ بسته حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت

بزرگترین بسته حمایتی وزارت صمت با هدف جهش صادرات محصولات دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از فارس، طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت عباس علی آبادی در نامه‌ای به معاونان و مدیرکل‌های استانی بزرگترین بسته حمایتی وزارت صمت با هدف جهش صادرات دانش بنیان و صنایع پیشرفته را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: «با هدف تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان دغدغه همیشگی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (صدقه امالی) و یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین در راستای اجرایی‌سازی تکلیف بند «ب» ماده یک قانون جهش تولید دانش‌بنیان و نیز زمینه‌سازی جهت توسعه صنعتی صادرات محور فناورانه و دانش‌بنیان به‌عنوان شعار اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی سال‌های اخیر از تاریخ ابلاغ این بسته کلیه شرکت‌های صادر کننده ذیل کد تعرفه‌های فناوری بالا و فناوری‌های راهبردی وزارت صمت مشروح در پیوست (یک مشروط به دارا بودن توانمندی تحقیق و توسعه مورد تأیید دفتر فناوری و نوآوری با دارای توانمندی طراحی و مهندسی و عمق ساخت داخل مورد تایید دفتر تخصصی مربوطه پس از تأیید معاونت تخصصی و ابلاغ معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار مشمول حمایت‌های زیر در محدوده فعالیت‌های تولیدی مرتبط با آن که تعرفه خواهند بود.

همچنین در مورد بنگاه‌های دارای واحد تحقیق و توسعه رتبه‌بندی شده توسط وزارت صمت با رتبه یک و دو در صورت به‌کارگیری فناور دارای تجربه تحقیق و توسعه در یکی از مراکز یا بنگاه‌های پیشگام جهانی با تأیید دفتر فناوری و نوآوری با همکاری مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و پس از ابلاغ معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار میزان صادرات لازم جهت قرار گرفتن در هر دسته حمایتی با ضریب دو حساب خواهد شد.

معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار موظف است ضمن نظارت دقیق بر اجرای موثر این بسته مهم هر شش ماه یک بار نسبت به بروزرسانی کد تعرفه های فناوری بالا و فناوری‌های راهبردی وزارت صمت پیوست یک اقدام نماید.

از قائم مقام و تمامی معاونان مشاوران مدیران ستادی و استانی انتظار دارم حداکثر توان و دقت خود را در اجرای این بسته طی همکاری لازم با معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار به کار گیرند.

گفتنی است، روز پنجشنبه ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۳، «عباس علی آبادی» وزیر صمت از بسته حمایتی جهش صادرات فناورانه و دانش‌بنیان وزارت صمت رونمایی کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از