حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/02/20 | 2024/05/09

Logo

به همت کانون‌های فرهنگی مساجد برگزار شد ؛

آنچه در نخستین روز جشنواره تئاتر خیابانی گذشت

آنچه در نخستین روز جشنواره تئاتر خیابانی گذشت

در نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه گروه های نمایشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، نمایش‌های مختلف اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان؛ در نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه گروه‌های نمایشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، چندین نمایش اجرا شد که در ادامه به جزئیات آنها اشاره شده است.

نمایش «سه نقطه» 

نمایش «سه نقطه» از کانون فرهنگی هنری سجادیه محله خلفی میناب در نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» به عنوان ششمین اثر اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، نمایش «سه نقطه» به کارگردانی داوود رمضانزاده و با طرح و ایده داوود رمضان‌زاده تولید شده است.

نمایش «سه نقطه» با ظرافتی هنرمندانه چالش‌های فراروی فعالیت‌های فرهنگی هنری نوجوانان و جوانان در مساجد را به تصویر می‌کشد.

داوود رمضان‌زاده، احمد شنبه‌نیا، علیرضا ذاکری، علی پورحسن، دانیال رحیمی و سجاد رنجبری از ایفاگران نقش در نمایش «سه نقطه» می‌باشند.

نمایش «دست کوتاه»

«دست کوتاه» از کانون فرهنگی هنری عترت روستای حاجی خادمی به عنوان چهارمین نمایش در نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» اجرا شد.

 طرح و ایده و کارگردانی نمایش «دست کوتاه» بر عهده فرشید کریمی از هنرمندان جوان و جویای نام کانون فرهنگی هنری عترت شهرستان میناب است.

نمایش «دست کوتاه»؛ روایتی جذاب از زندگی و حیات پس از مرگ و کوتاه شدن دست آدمی از دنیاست که در قالب طنز تولید شده است.

ابوالفضل ذاکری، علیرضا زارعی، سیدجواد حسینی، علی اصغر کریمی، حمیدرضا اسماعیلی و فرشید کریمی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

مهرداد کریمی طراح لباس، احسان کریمی و جواد شیرزاد موسیقی و عبدالله بختیاری طراح میدان نمایش «دست کوتاه» است.

نمایش «شش شش» که با زبان طنز به بیان معضلات اجتماعی می‌پردازد و در هفتمین جشنواره تئاتر کمدی «پند و پنت» عنوان برتر را به دست آورد از دیگر آثار فرشید کریمی است.

نمایش «اگه» روایت بچه‌های مسجد از زندگی کودکان کار

نمایش «اگه» کاری از کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین حضرت علی(ع) روستای سرباران در نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» در محوطه مسجد روستای سرباران بخش تیاب اجرا شد.

 نمایش «اگه» به کارگردانی محمد زارعی و با طرح و ایده حسن کبابی سربارانی تولید شده است.

نمایش «اگه» زندگی کودکان کار و آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند را به تصویر می‌کشد.

فاضل کبابی، حسن کبابی، محسن رئیسی پور، احمد رضا کبابی، امیر رضا کبابی، مهدی کبابی و علی اسلامی از کودکان و نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) روستای سرباران در این نمایش بازی می‌کنند.

نمایش «مرگ خاموش»

نمایش «مرگ خاموش» کاری از کانون فرهنگی هنری ۱۲ امام(ع) محله باغملک به عنوان دومین اجرای نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» اجرا شد.

 نمایش «مرگ خاموش» به کارگردانی نجمه رنجبری و با طرح و ایده احمد شنبه‌زاده تولید شده است.

نمایش «مرگ خاموش»، به موضوع «اعتیاد» به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی که به بنیان زندگی بسیاری از خانواده‌ها آسیب جدی وارد کرده است، می‌پردازد.

احمد شنبه ن‌نیا، هادی مستعلی‌نژاد، ابوالفضل ذاکری، امیر رضا رشیدی، حجت مستعلی‌نژاد، امیر حسین رشیدی، محمد حسین ذاکری، نجمه رنجبری در این نمایش بازی می‌کنند.

عباس علی رنجبری نیز کار صدا برداری نمایش «مرگ خاموش» را بر عهده دارد.

نمایش «لیلای نافرجام»

«لیلای نافرجام» کاری از کانون فرهنگی هنری خضر نبی(ع) محله شیخ‌آباد به عنوان هشتمین نمایش در نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» اجرا شد.

 نمایش «لیلای نافرجام» به کارگردانی علیرضا رنجبری و با طرح و ایده آرش ناصری تولید شده است.

«لیلای نافرجام»؛ عنوان نمایشی است که در تبیین آسیب های فضای مجازی، داستان دختری را روایت می‌کند که خود را درگیر یک عشق مجازی کرده که آخرش تباهی است.

 قنبر زارعی پور، عاطفه درویشی، فائزه کمالی، زهره فیروزی، منصوره صادقی در نمایش «لیلای نافرجام» به ایفای نقش می‌پردازند.

اجرای نمایش «ما و محله»

نمایش «ما و محله»، آخرین اجرای چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» در مسجد امیرالمومنین حضرت علی(ع) روستای سرباران بخش تیاب شهرستان میناب بود.

 نمایش «ما و محله» کاری از کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) محله زرکی به کارگردانی و طرح و ایده میران سلمانی است.

نمایش «ما و محله»، روایتگر داستان خواهر و برادری است که دغدغه چاره‌اندیشی برای رفع آسیب‌های اجتماعی از محله دارند.

حسن رسولی، امیر محمد گلشهواری، افشین جهانشاهی، امیر علی پور دادخدایی، مرتضی پیکر و زهرا رسولی، فائزه ذاکری و فاطمه ذاکری در این نمایش ایفای نقش می‌کند.

نمایش «بلیط چهار نفره»

همزمان با نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه»، نمایش «بلیط چهار نفره» در محوطه مسجد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) روستای سرباران بخش تیاب اجرا شد.

 نمایش «بلیط چهارنفره» به کارگردانی محمد رحیمی و با طرح و ایده خالد رحیمی از کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا روستای شهوار تولید شده است.

داستان نمایش حول محور زندگی چهار نفر سارق می گردد که پس از کیف قاپی و جر و بحث بر سر تقسیم محتویات آن که در آخر مشخص می شود که داخل کیف بلیط های سفر به مشهد مقدس وجود دارد و همین امر سبب ایجاد تحول در سارقان و تغییر مسیر زندگی آنان می‌شود.

محمد رحیمی، محمد کارگل، محمد رسول سقا نژاد، ابراهیم مهرگیر در نمایش «بلیط چهار نفره» به ایفای نقش می‌‌پردازند.

نمایش «تهی» 

نمایش «تهی» به عنوان نهمین اجرا در نخستین روز از چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» در محوطه مسجد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) روستای سرباران اجرا شد. 

 نمایش «تهی» به کارگردانی مسلم کبابی و با طرح و ایده مرتضی رنجبری از کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین حضرت علی(ع) تولید شده است.

نمایش «تهی» به عدم مسئولیت‌پذیری و نظارت والدین بر رفتار نوجوانان می‌پردازد و داستان آشنایی دختر و پسری را روایت می کند که در نهایت با خیانت دوست آن پسر، این رابطه آشنایی قطع و باعث وارد آمدن فشار روانی بر پسر می‌شود.

حسن کبابی، محمد طاها کبابی و پوریا زارعی ایفای در نمایش «تهی» بازی می‌کنند.

نمایش «داستان بیژن» 

نمایش «داستان بیژن» به کارگردانی عبدالرضا زارعی و با طرح و ایده اقتباس از داستان بهنام کاوه کاری از کانون فرهنگی هنری امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) روستای سرباران تولید شده است. 

نمایش «داستان بیژن»؛ آسیب‌های حوزه ازدواج به ویژه ایجاد موانع توسط خانواده‌ها بر سر راه ازدواج جوانان را روایت می‌کند و درباره عشق و دلدادگی بیژن به منیژه است که با مانع تراشی‌های پدر منیژه و گذاشتن گره‌های زیادی پیش پای بیژن همراه است.

عبدالرضا زارعی و معین زارعی در نمایش «داستان بیژن» به ایفای نقش می‌پردازند.

برپایه این گزارش؛ ۱۰ اثر نمايشي از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد روستايي استان هرمزگان عصر دیروز در محوطه مسجد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) روستای سرباران بخش تیاب شهرستان میناب با اسقبال کم‌نظیر مردم هنر دوست اجرا شد.

گفتنی است؛ آئین اختتامیه و تجلیل از برترین‌های چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی جوانه از ساعت ۱۹ امشب ۲۲ اسفند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هنرمندان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مردم دوستدار هنر در مسجد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) روستای سرباران برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از