حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیر جهاد کشاورزی رودان خبر داد:

آغاز برداشت لیموشیرین از باغات رودان

آغاز برداشت لیموشیرین از باغات رودان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان گفت: برداشت لیموشیرین از سطح بیش از یک‌هزار هکتار از باغات این محصول، در شهرستان رودان آغاز شد.

فراز امیری، در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح زیر کشت یک‌هزار و ۶۵۰ هکتار محصول لیموشیرین بیش از ۴۰ هزار تن این محصول برداشت و علاوه بر مصرف داخلی در دیگر استان‌های کشور هم عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رودان افزود: برداشت این محصول با ارزش، هرساله از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت.

امیری عنوان کرد: رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید لیموشیرین در هرمزگان به شهرستان رودان اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودان با اشاره به فواید محصول لیمو شیرین بیان کرد: این محصول یک میوه بسیار خوش طعم و محبوب که خواص فراوانی برای سلامتی دارد و یک میوه پرکاربرد و پر از مزیت است چراکه لیمو شیرین به علت داشتن آنتی اکسیدان فراوان، موجب رفع تصلب شرایین(انسداد عروق خونی قلب) و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود و برای سرماخوردگی، گلودردرد، هضم دستگاه گوارش بسیار مفید است.

امیری خاطر نشان کرد: اسید فولیک موجود در لیمو شیرین از میوه های دیگر بیشتر و نقش مؤثری در پیشگیری از کم‌خونی دارد چراکه ویتامین ث موجود در این محصول باعث بهبود جذب آهن در بدن می‌شود و این میوه نقش موثری در بهبود نارسایی معده دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از