حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام‌جمعه جزیره هرمز:

آبروی ملی در گرو انتخابات اخلاق محور است

آبروی ملی در گرو انتخابات اخلاق محور است

خطیب جمعه هرمز گفت: نامزدهای انتخاباتی باید بدانند که در محدوده حساس وارد شدند باید بدانند که حفظ عزت و آبروی ملی در گرو انتخابات اخلاق محور است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جزیره هرمز با اشاره به انتخابات پیشرو گفت: انتخابات میدان تبیین و روشنگری است نه عرصه تخریب. 
 امام‌جمعه هرمز بیان کرد: در انتخابات تبیین چهارچوب نظام حفظ و انصاف رعایت شود نقاط قوت و ضعف دیده شود، مرزبندی با دشمن وجود دارد، امید اجتماعی تقویت شود. 
 وی گفت: در تخریب چارچوب نظام شکسته می‌شود فرد عیوب او مورد هجمه قرار می‌گیرد، انصاف رعایت نمی‌شود و اختلافات و ناامیدی عمیق‌تر می‌شود. 

 خطیب جمعه هرمز اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی باید بدانند که در محدوده حساس وارد شدند باید بدانند که حفظ عزت و آبروی ملی در گرو انتخابات اخلاق محور است. 
 رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمز بیان داشت: بهترین الگو برای نامزدهای انتخاباتی در اخلاق سیاسی امروز رئیس‌جمهور شهیدمان است. 
رستاخیز گفت: رئیس‌جمهور شهید در مقابل هر نوع بداخلاقی و تهمت‌ها و زخم‌زبان‌ها بااخلاق رفتار کرد تا یک سبک جدید مدیریت سیاسی را معرفی کند امروز رئیس‌جمهور ما یک الگو برای همه کسانی هست که در نظام اسلامی می‌خواهند خدمت کنند. 
 
 امام‌جمعه هرمز گرامیداشت شهادت امام جواد (ع) گفت: امام جواد علیه‌السلام پرچم تقوای الهی نور هدایت و گنجینه وفای به عهد و پیمان بود امامی که مسئولیت الهی و عهد امامت و هدایتگری مردم را به‌درستی انجام داد به همین دلیل در سن ۲۵ سالگی به‌خاطر ترس و گسترش شیعه امام را به شهادت رساند. 
 
 خطیب جمعه هرمز با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: عمده موانع ازدواج، فرهنگی است عادت‌ها فخرفروشی‌ها چشم‌پوشی‌ها تجمل گری‌ها این‌ها مانع ازدواج می‌شود. 
 
 وی با اشاره به طوفان الاقصی گفت: ادامه جنگ غزه و توقف آن هر دو به ضرر رژیم غاصب صهیونیستی است و هر گزینه‌ای انتخاب کنند ملت فلسطین پیروز میدان است به لطف الهی روزی خواهد رسید که فلسطین از بحر تا نهر تشکیل خواهد شد و نابودی اسرائیل که وعده رهبری عزیز بود محقق خواهد شد. 
رستاخیز بیان کرد: تقوای الهی آبروی فرد و جامعه است هیچ فرد و جامعه‌ای نزد خداوند متعال باارزش‌تر از اهل تقوا نیست. ضررهایی که افراد خانواده و جامعه از همدیگر می‌بینند نتیجه بی‌تقوایی است. 
 وی گفت: در فرهنگ اسلامی شخصیت افراد در خانواده شکل می‌گیرد. 
 امام‌جمعه هرمز با اشاره به اینکه خانواده شکل کوچکی از جامعه است، گفت: هر انسانی قبل از هرجا در خانواده تربیت می‌شود در واقع خانواده یک کشور کوچک مدیریت و اداره مهم است. 
 وی بیان داشت: یک خانواده برای اینکه محکم باشد باید حواسش به دشمن باشد امروز دشمن‌روی سست کردن بنیان خانواده خیلی کار می‌کند. 
 امام‌جمعه هرمز بیان کرد: مأموریت هیئت‌های مذهبی این است که نقشه دشمن را در مورد خانواده و سست کردن خانواده تبیین کنند و سبک زندگی اسلامی را به خانواده‌ها معرفی کنند.
 وی گفت: امروز دشمن به دنبال ضربه‌زدن به خانواده با ترویج سبک زندگی غربی است و می‌خواهد قداست زنان را از بین ببرد و حیا را از جامعه بگیرد یکی از جاهای که باید در مورد نقشه دشمن روشنگری شود هیئت‌های مذهبی هستند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از