خبر های امروز : 2
فرهنگی ,فرهنگی | - شماره خبر : 1235
1402-09-15 14:12 http://hormoz.ir/short/4PQpe
تربیت دانشجو برای حل مسائل مهم ضروری است
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بوموسی با تأکید بر اینکه تربیت دانشجو برای حل مسائل مهم کشور ضروری است، گفت: ملت‌ها با دانشجویان شناخته و ساخته می‌شوند.

محدثه رکن‌الدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی «هرمز»؛ ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو اظهار کرد: ملت‌ها با دانشجویان خود شناخته و ساخته می‌شوند، دانشجویی که مظهر شهامت و پیرو خط امام راحل و ولی فقیه زمان است، حرفش را صریح می‌زند؛ آنچه را که بیان می‌کند از صمیم قلبش هست، دغدغه‌اش مشکلا ت و مطالبات مردم کشورش است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بوموسی افزود: تربیت و آموزش دانشجویان برای حل مسائل کشور بسیار مهم است.

رکن‌الدینی گفت: نقش توسعه‌ای آموزش در یک کشور حائز اهمیت است، اما برای آینده‌ای بهتر، توجه به استعداد‌های درخشان دانشجویان می‌تواند اتفاقات خوشایندی را برای کشور رقم بزند. اگر مشارکت دانشجویان و تلاش انها در نظر گرفته شود، غیرممکن است که آن کشور نتواند توسعه یابد.

 وی بیان کرد: در دنیای در حال توسعه باید از ایده‌ها و تفکرات دانشجویان استفاده شود چراکه در مواجهه با چالش‌ها، از نخبه های دانشجو توقع می‌رود تا دست به‌کار شوند. از دانشجویان انتظار است با روحیه جهادی و ورود به عرصه‌های مختلف کشور، در راستای حل مسائل مردم پیش‌قدم شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بوموسی ادامه داد: جمهوری اسلامی به دانشگاه امروز خود افتخار می‌کند و جوان دانشجو، امروز باید با تفکر و اندیشه ورزی، عمیق شدن در مسائل اصلی کشور و پرهیز از هرگونه انفعال و ناامیدی، آرمانهای انقلاب و کار جدی و واقعی را از مسئولان کشور مطالبه کند.

رکن‌الدینی اذعان داشت: یکی از مواردی که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده؛ بحث تأثیرگذاری و نقش آفرینی دانشجویان در بطن جامعه می‌باشد.

وی اضافه کرد: یک دانشجو به عنوان نسل جوان جامعه از روحیه و شور و نشاط و انگیزه و صراحت و شجاعت و خلاقیت برخوردار است و همچنین به عنوان فردی متمایز از سایر افراد جامعه که متصل به منابع علمی باشد می‌تواند نقش موثری را در راستای حل مسائل کشور داشته باشد.

انتهای خبر/

نظرات