خبر های امروز : 2
اقتصادی | - شماره خبر : 5197
1403-07-09 21:44 https://hormoz.ir/short/4kRv7
اتاق بازرگانی هرمزگان از برترین‌های کنکور تجلیل کرد
اتاق بازرگانی هرمزگان در اقدامی شایسته و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، از برترین‌های کنکور ۱۴۰۳ هرمزگان تجلیل بعمل آورد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، محمدرضا صفا، در آئین تجلیل از نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ استان هرمزگان که با حضور خانواده‌ها و مدیران مدارس آنان در سالن‌ اجتماعات اتاق بازرگانی هرمزگان برگزار شد، گفت: فرزندان برومند هرمزگان بر بلندای قله‌های افتخار و کسب علم و دانش ایستاده‌اند و من به عنوان عضوی از مردم خونگرم استان هرمزگان، به داشتن چنین فرزندانی که باعث درخشش بیشتر نام هرمزگان شده‌اند به خود می‌بالم و افتخار می‌کنم.

وی در ادامه از نخبگان و استعدادهای برتر، به عنوان سرمایه و آینده‌سازان این کشور نام برد و افزود: این قشر تاثیرگذار جامعه باید در مسیری درست و بدون حواشی، مسیر پیشرفت و ترقی خود را ادامه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با تأکید بر اینکه کسب این افتخار بزرگ در بدنه آموزش و پرورش هرمزگان نشان داد که این استان پتانسیل بسیار خوبی در بخش کسب علم و مباحث آموزشی دارد،  تصریح کرد: هرمزگان می‌تواند در مسیر پرورش استعدادهای درخشان و نخبه‌پروری، گام‌های بلند و اساسی بردارد و سهم بسزایی را به خود اختصاص دهد.

صفا با اشاره به عملکرد بسیار خوب و موفق اتاق بازرگانی هرمزگان، در مباحث آموزشی بیان داشت: برای چهار سال متوالی توانسته‌ایم مقام اول کشوری را به خود اختصاص دهیم، همچنین اتاق بازرگانی به عنوان خانه بخش خصوصی تقریبا در دنیا قدمتی ۳۰۰ ساله داشته و در ایران نیز به دوره قاجار برمی‌گردد و اتاق بازرگانی هرمزگان نیز با قدمتی دیرینه، دومین اتاق بازرگانی کشور محسوب می‌شود.

وی، عمده‌ترین وظیفه اتاق بازرگانی، ارائه نظر مشورتی در مورد مسائل اقتصادی کشور به قوای سه گانه خواند و گفت: همچنین اتاق بازرگانی در راستای پیگیری و حل و فصل مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی نسبت به حاکمیت مسئولیت داشته و بهبود فضای کسب و کار و شناسایی و رفع مقررات، رویه‌ها و قوانینی که مخل کسب و کار و مانع فعالیت اقتصادی هستند، از وظایف اتاق است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با بیان اینکه یکی از ارکانی که همیشه در اتاق بازرگانی مدنظر بوده، فعالیت کمیسیون‌ها به عنوان بازوی مشورتی است، تشریح کرد: آنچه خواسته بخش خصوصی است از مسیر کمیسیون‌ها پردازش می‌شود که اتاق بازرگانی هرمزگان، در حال حاضر دارای ۱۵ کمیسیون فعال و کلیدی است.

صفا همچینن به کارنامه درخشان اتاق بازرگانی هرمزگان در کنار رسالت‌های اصلی خود در باب مباحث اجتماعی و کمک‌های عام‌المنفعه، اشاره کرد و افزود: کمک بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی در دوران کرونا، ساخت ۱۵ مدرسه در مناطق کمتربرخوردار هرمزگان، کمک به مردم زلزله‌زده سایه‌خوش در کمترین زمان و به عنوان اولین نهاد و غیره تنها بخش کوچکی از عملکرد اتاق بازرگانی هرمزگان در مباحث حمایتی و اجتماعی است.

وی سپس بیان داشت: اتاق بازرگانی هرمزگان به عنوان پارلمان بخش خصوصی، حمایت‌های لازم در مباحث آموزشی و کمک به استعدادها درخشان و نخبه‌پروری در کنار تمام مسئولان استان خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با یادآوری اینکه امروز هرمزگان در کرسی‌های ملی و استانی شاهد حضور فرزندان پرافتخار خود می‌باشد، خطاب به نفرات برتر کنکور گفت: نام شما عزیزان نیز همواره به عنوان افتخارآفرینان این سرزمین می‌درخشد و بدون شک شما عزیزان چراغ راه آیندگان و الگوی بسیاری از جوانان خواهید بود.

سیدمحسن بنی‌هاشمی نیز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، بیان کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، هزینه یک سال تحصیلی این دانش‌آموزان برتر را پرداخت می‌کند، چراکه معتقديم افرادی که با جدیت، به امر مهم تحصیل می‌پردازند باید حمایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی هرمزگان، به آموزش و پرورش محدود نیست و در حوزه‌های مختلف همانند درمان نیز حضور فعال دارد، افزود: به دنبال راه‌اندازی یک مرکز آموزشی با تمام استانداردهای بین‌المللی هستیم و در صورت به ثمربخشی این طرح، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان هرمزگان سپس تصریح کرد: در آئین تجلیل از نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ استان هرمزگان، از هشت رتبه برتر تک رقمی و دورقمی تجلیل بعمل آمد، البته دو نفر از آنان از شهرستان رودان و سایرین از بندرعباس بودند.

انتهای خبر/

نظرات