خبر های امروز : 2
سیاسی ,سیاسی | - شماره خبر : 3328
1403-02-27 01:50 https://hormoz.ir/short/Vwobp
زندگی شیعه و اهل‌سنت زیر سایه امام رئوف
امام جمعه خمیر گفت: یکی از آثار و برکت دهه کرامت زندگی کردن شیعه و اهل‌سنت در کنار هم در زیر سایه امام رضا(ع) است.

 حجت‌الاسلام شعیب صالحی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با بیان اینکه امسال در دهه کرامت بار دیگر همچون سال‌های گذشته میزبان کاروان زیر سایه خورشید که همراه با خادمان و پرچم پربرکت و متبرک ولی‌نعمت ما ایرانیان علی ابن موسی‌الرضا (ع) هستیم، اظهار کرد: این کاروان نور فضای شهر خمیر را سراسر عطرآگین کرده و مردم این شهر با استقبال پرشور و میزبانی، ارادت خود را به اهل‌بیت عصمت و طهارت و امام دل‌ها نشان دادند.


 وی افزود: یکی از آثار و برکات این دهه نورانی در شهرستان خمیر همین در کنار هم بودن شیعه و اهل‌سنت در زیر سایه محبت امام رضا علیه‌السلام زندگی‌کردن است و به یاد شعر بلند امام شافعی که محبت خاندان نبوت را از واجبات و فرائض می‌داند و می‌گوید:

 «یَا آلَ بَیتِ رَسولِ الله حُبُّکُمُ فَرضٌ مِنَ الله فی القُرآنِ أنزَلَهُ/ کَفاککم مِن عظیمِ القَدرِ أنّکُم مَن لَم یُصلِّ عَلَیکُم لَا صَلَاةَ لَهُ ترجمه: «ای خاندان نبوّت، محبّت شما فرضی است که از جانب خداوند در قرآن آمده است. همین در عظمت شأن شما کافی است، آن‌کس شما را در نماز درود نگفت، نمازی ندارد، (نمازش درست نیست.»

 امام‌جمعه خمیر ادامه داد: دایره محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام را باید در کلمات و جملات اهل‌بیت علیهم‌السلام یافت آنجا که به فرمایش امام رضا (ع) از وجود نازنین پیامبر اسلام (ص) در حدیث مشهور سلسله الذهب که از احادیث معتبر که در اسناد اهل‌سنت و شیعه وجود دارد، نمایان می‌شود. «سَمِعتُ رسول‌اللهِ (ص) یقولُ: سَمِعتُ جَبرَئیلَ یقولُ: سَمِعتُ اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ یقولُ: لا إلهَ إلَّا اللّهُ حِصنی، فَمَن دَخَلَ حِصنی أمِنَ مِن عَذابی. قالَ: فَلَمّا مَرَّتِ الرّاحِلَةُ نادانا: بِشُروطِها، و أنَا مِن شُروطِها. ترجمه از رسول خدا (ص) شنیدم که می‌فرماید: از جبرئیل شنیدم که می‌فرماید: از خداوند جلّ جلاله شنیدم که می‌فرماید: (کلمه) لا اله الا اللّه حصار من است و هرکس وارد حصار من شود از عذابم در امان است. اسحاق می‌گوید: چون شتر به راه افتاد حضرت با صدای بلند به ما فرمود: اما این شرط‌هایی دارد و من از شرط‌های آن هستم.» یعنی ولایت ما در مسیر دایره توحید است.

 صالحی عنوان کرد: مردم عزیز این را غنیمت برشمردند و وحدت و محبت که در زیر پرچم اهل‌بیت علیهم‌السلام وجود دارد و امروز نمایه‌های روشنی را در جبهه مقاومت ایجاد کرده است.

 وی ابراز داشت: جبهه مقاومت ویترین و نمایه روشن آن را در مسئله فلسطین دارید می‌بینید که علاوه بر جهان اسلام همه مشتاقان آستان توحید برای حق‌طلبی و حق‌گویی برای مردم مظلوم فلسطین وارد عمل شده و تظاهرات می‌کنند و برنامه‌ریزی و گاهی سختی‌ها و مشقات را تحمل می‌کنند و این نشانه این است که فریاد اسلام و قرآن به گوش همه عالم رسیده است و از این به بعد بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که در نظم نوین جهانی به میان می‌آوردند امروز نمونه آن همین است که مشتاقان قرآن و دین در جهان زیاد شده است.

 امام‌جمعه خمیر خاطرنشان کرد: خدا توفیق دهد که صیانت و حفاظت کنیم از این امانتی که خدای رحمان به‌واسطه وجود امام رضا علیه‌السلام به ما عنایت فرموده و ما را مشتاق در استفاده، جاری‌شدن و عمل به سیره آن امام عزیز کند.

 انتهای خبر/

نظرات