خبر های امروز : 2
سیاسی ,سیاسی | - شماره خبر : 1296
1402-09-20 21:39 http://hormoz.ir/short/N2WW4
نقطه اشتراک اغتشاشات رسیدن به آرمان‌های غرب بود
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تأکید بر اینکه نقطه اشتراک اغتشاشات، رسیدن به آرمان‌های غرب بود، گفت: در شعار «زن، زندگی، آزادی»، زن، زندگی به اسارت و زنجیر رنگین فرهنگ غرب درمی‌آید.

یعقوب دبیری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به اهداف دشمن در ایجاد اغتشاشات و ناآرامی‌های سال گذشته اظهار کرد: اعتراضات چهارماهه سال گذشته که با بهانه فوت «مهسا امینی» شکل گرفت، حقایق زیادی را درباره ماهیت معارضین جمهوری اسلامی و تصاحب اعتراضات داخلی ایران به نفع منافع گروه هاي مخالف نظام و اپوزيسيون خارج‌نشين افشا کرد. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: برخی از دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی در زمان وقوع اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی، در خارج از کشور ذوق زده شده و منتظر بودند با دروغ‌پردازي و اغفال نسل چهارم انقلاب، نظام مردم سالاري ديني را به نظام‌هاي سكولار غربي تبديل كنند.

وی با تأکید بر اینکه در بررسی علل ناکامی اغتشاشات ۱۴۰۱ و مقایسه آن با انقلاب ۱۳۵۷ یا حوادث ۱۳۷۱، ۱۳۷۸، ۸۸، ۱۳۹۶، و ۱۳۹۸ می‌توان حرف‌های زیادی زد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مواجهه با جنگ تحمیلی، کودتاها، ترورها، فتنه‌های بزرگ ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ و... کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته است و در تمامی آن‌ها، نقش تاریخ‌ساز، ولی فقیه در مهار، کنترل و تبدیل تهدیدها به فرصت، بی بدیل و انکارناپذیر است.

دبیری‌نژاد ادامه داد: در همه اين آشوب‌ها، نقطه اشتراک تحریک مردم و جوانان براي رسيدن به آرمان‌هاي غربي بوده است؛ اما هر بار به بهانه‌اي، يك روز انتخابات، روز ديگر بنزين، روز ديگر فوت مهسا اميني و در آينده هم اين بهانه‌ها ادامه خواهد داشت، اما بايد جوانان و نوجوانان ایران اسلامی به اين منطق برسد كه نظام مردم چ‌سالار ديني در ايران تنها نمونه از يك دموكراسي ديني است و هر تئوري براي جايگزيني نظامي كه حتي رهبر و ولي فقيه آن با رأي غير مستقيم مردم انتخاب مي‌شود به سمت انحطاط اخلاقي جامعه پيش خواهد رفت، مشابه آنچه كه بر سر كشورهاي غربي آمده است و فقط ظاهر بزک كرده آنها را به دنيا نشان مي‌دهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس همچنین اذعان‌داشت: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قبل از وقوع هر یک از حوادث بزرگ «از جمله اغتشاشات سال گذشته» با تیزبینی و دوراندیشی، مسئولان و مردم را نسبت به شاخص‌های وقوع حوادث آینده هشدار دادند و در حین بحران نیز به بهترین شکل ممکن به مدیریت صحنه پرداخته و در اوج هوشمندی، تهدید را به فرصت تبدیل نموده‌اند، اما نبايد فراموش كنيم سياست‌گذاري‌هاي ایشان در ابتداي هرسال براي مسئولان اجرايي در حد شعار و بنر مي‌ماند و اگر اقدام عملي جدي در اين‌خصوص شاهد بوديم هيچ‌گاه شاهد اغفال نسل جوان و نوجوان توسط معاندين خارج‌نشين نبوديم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت دینی، انقلابی و هویت عدالت‌طلبی، استقلال‌خواهی، حمایت از محرومان و مظلومان و مستضعفان، رویکرد استکبارستیزی، نفی هرگونه سلطه‌طلبی و سلطه‌پذیری، همواره مورد کینه و دشمنی پنهان و آشکار دشمنان خارجی و شبکه همکار آنان در داخل بوده است. در ۴۴ سال گذشته، جمهوری اسلامی با چالش‌ها، بحران‌ها، فتنه‌ها و حوادثی مواجه شده و از آزمون مواجهه با آن‌ها سربلند بیرون آمده و حیرت جهانیان را برانگیخته است لذا طبيعي است كه بر اندازي چنين نظامي اولويت اول كشورهاي استعمار گر باشد. 

دبیری‌نژاد گفت: دشمنان ملت ایران با وجود سرمایه‌گذاری کم‌سابقه و گسترده برای ایجاد اغتشاش در سالگرد آغاز اغتشاشات سال گذشته، به دو دلیل مهم از جمله «فقدان ظرفیت، انسجام درونی و اعتبار» و همچنین «عدم وجود زمینه اجتماعی در داخل کشور»، کاملا شکست خورد و نتوانست اهداف خود را برآورده کند. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در شعار «زن، زندگی، آزادی» «زن، زندگی»، به آزادی ختم نمی‌شود. زن و زندگی به اسارت و زنجیر رنگین فرهنگ غرب درمی‌آید. آزادی سفارشی و وارداتی، آزادی نیست. واژه آزادی و شعار آن بدون حفظ كرامت و جايگاه زن نه تنها آزادي نيست بلكه بهانه‌اي براي استعمار بانوان است. براي فهم واژه كرامت زن كافي است نگاهي به سيره معصومين و احاديث نبوي در خصوص جايگاه دختر و مادر و همسر در خانواده داشته باشيم تا «زن، زندگي و آزادي» محقق شود.

نظرات