حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/28 | 2024/08/18

Logo

رئیس اداره دامپزشکی قشم:

کشف ۸۵۲ کیلوگرم مرغ فاسد در درگهان قشم

کشف ۸۵۲ کیلوگرم مرغ فاسد در درگهان قشم

رئیس اداره دامپزشکی قشم گفت: ۸۵۲ کیلوگرم مرغ و آلایش خوراکی مرغ فاسدشده در یکی از سردخانه‌های مخفی شهر درگهان این جزیره کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از ایرنا، محمدصدیق ارم، از کشف ۸۵۲ کیلوگرم مرغ و آلایش خوراکی مرغ فاسدشده در یکی از سردخانه‌های مخفی شهر درگهان این جزیره خبر داد و گفت: این مقدار مرغ قطعه‌بندی‌شده به دلیل انقضای تاریخ مصرف و انجماد غیربهداشتی، غیرقابل مصرف تشخیص داده و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: این مقدار گوشت مرغ فاسد در بازدیدهای سرزده و ادواری بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی کشف شد.

رئیس اداره دامپزشکی قشم ادامه داد: این گوشت‌های فاسد پس از خروج از سردخانه به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم معدوم‌سازی شد.

ارم توضیح داد: برای متخلفان دست اندرکار این اقدام غیربهداشتی پرونده‌ای نیز در حال تنظیم و ارسال به مراجع قضایی است.

وی به عرضه‌کنندگان گوشت و فرآورده‌های خام دامی در این جزیره در باره رعایت نکردن ضوابط و مقررات بهداشتی هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی که سلامت قشموندان و مصرف‌کنندگان را تهدید کند، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی قشم از قشموندان خواست تا ضمن خرید مرغ و آلایش‌های خوراکی مرغ همچون جگر، سنگدان و دل به صورت بسته‌بندی، به مشخصات درج شده بر روی بسته‌بندی آنها که شامل تاریخ تولید، پایان مصرف، کد پروانه بهره‌برداری محصول و همچنین شرایط نگهداری آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از