خبر های امروز : 9
سیاسی | - شماره خبر : 5260
1403-07-15 08:20 https://hormoz.ir/short/Ngog3
استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان:
پاسخ مقاومت به صهیونیست‌ها کاملاً حساب‌ شده است
کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: حمله اسرائیلی‌ها به لبنان یک جنایت جنگی است و امروز این جنایت جنگی به وسیله افکار عمومی به خوبی دیده شده است.

قاسم امینی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز گفت: لازم است ماهیت و شکل‌گیری جریان‌های مقاومت را به خوبی بدانیم تا بتوانیم به دنبال آن، تحولات، عملکرد و سرنوشت آنها را به نحو احسن تبیین کنیم.

وی افزود: حزب الله لبنان، حماس و حتی اضلاع دیگر مقاومت از جمله انقلاب اسلامی ایران به عنوان مادر جریان مقاومت هسته اصلی از دل بحران‌ها به وجود آمده اند، با بحران‌ها بزرگ شده‌ و رشد کرده و خو گرفته‌اند.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان ادامه داد: بنابراین حزب الله به عنوان یکی از اضلاع و بازوی مهم جبهه مقاومت این چنین شکل گرفته و در بحران متولد شده و رشد یافته و در جنگ نیز قد علم کرده است لذا ماهیت آن ویژه است که آنها را خیلی استوار و مقاوم بار آورده است و نتیجه آن نیروهایی تنومند و قدرتمند تربیت می‌شوند این‌ها نکاتی است که همگان از آن غافل هستیم.

امینی بیان کرد: حزب الله به شخص قائم نیست بلکه به فکر و اندیشه در جریان عمیق اجتماعی، تاریخی، سیاسی، سازمانی و تشکیلاتی انسجام یافته و قوام دارند، به زعم خیلی‌ها از جمله سران جنایتکار غربی و در رأس آنها آمریکا، اسرائیل، انگلستان و کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی، با حذف رهبرانشان، خودشان از بین می‌روند اما حزب‌الله از شیخ احمد یاسین تا شهید سیدعباس موسوی و برخی فرماندهان مهم، ثابت کرده که با حذف شخصیت‌های بزرگ، جریان مقاومت نه تنها کنار نمی‌رود و کوتاه نمی‌آید بلکه با قدرت و جدیت بیشتری به راه خود ادامه می‌دهد و این یکی از اشتباهات تحلیلی رسانه‌ها و جریان حاکم بر تفکر صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: حمله رژیم جعلی صهیونیستی به لبنان و قتل عام شهروندان غیرنظامی، نشان می‌دهد که به فروپاشی و اضمحلال نزدیک شده‌اند و برخی سران این رژیم منحوس به این موضوع اقرار کرده‌اند و همه تغلی و دشت و پا زدن‌های صهیونیست‌ها برای این است که خود را از این بحران نجات دهند، وضعیت کنونی اسرائیلی‌ها مثل کسی است درحال سقوط می‌باشد و برای نجات خود از سقوط، به هر چیزی دست می‌اندازد.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تصریح کرد: حمله اسرائیلی‌ها به لبنان یک جنایت جنگی است و امروز این جنایت جنگی به وسیله افکار عمومی به خوبی دیده شده است شاید ۲۰ الی ۳۰ سال پیش چنین جنایاتی رخ می‌داد به گوش جهانیان نمی‌رسید اما امروز به برکت تکنولوژی و رسانه‌های جمعی و عمدتاً رسانه‌های غیردولتی تحولات به گوش جهانیان می‌رسد.

امینی در ادامه گفت: در پی جنایات رژیم منحوس صهیونیستی اعتراضات و تنفر عمومی نسبت به این رژیم در سطح جهان ایجاد شده است، درحالی که طی ۳۰ سال اخیر، چیزی تحت عنوان جریان‌شناسی مقاومت وجود نداشت و این جریان‌شناسی مقاومت، در تحولات جریان مقاومت، یک امر بدیع و جدید است.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی برآمده از قدرت‌های پیروز جنگ دوم امروز کارکرد خود را عملاً از دست و همگان متوجه شدند این‌ها دیگر کارآمدی ندارند و نمی‌توان برای برقراری صلح و عدالت از آنان تمسک جست باید به فکر یک نظم جدید بود.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان بیان داشت: از سخنرانی‌های رؤساي برخی کشورها در سازمان ملل، این کلید واژه را زیاد شنیدیم که سازمان‌های بین‌المللی دیگر راهگشا نیستند و قادر به برقراری صلح بین المللی نمی‌باشند و توانایی حل بحران‌های بین‌المللی را نیز ندارند و ناکارآمدی این سازمان‌های بین‌المللی عمدتاً تحت حمایت آمریکا و چند کشور اروپایی هستند که تاریخ مصرف خود را از دست داده‌اند و باید به دنبال نظم جدید بین‌المللی برای برقراری و ایجاد صلح باشیم.

امینی اضافه کرد: کشورهایی که حوزه مقاومت را تشکیل می‌دهند، (ایران، عراق، یمن، سوریه، لبنان)، امروز این ملت‌های آزادی‌خواه و مقاوم در قدرتمندترین موضع خود هستند و نسبت به ۳۰ سال گذشته بسیار متفاوت است و به سلاح‌های جدید و به روز مجهز شده‌اند و هم هماهنگی‌های آنان نیز منسجم‌تر شده است و پاسخ‌های بسیار دقیقی به ژیم منحوس اسرائیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: پاسخ انصارالله یمن، بسیار حساب شده می‌باشد و شریان‌های دریای سرخ را برای بنادر اقتصادی رژیم صهیونیستی کاملا محدود کرده است، همچنین جنگ یک ساله حزب الله لبنان با اسرائیل توانسته نفس رژیم صهیونیستی را در مرزهای شمالی حبس کند، البته جنگ عوارض خود را دارد و صدمات و لطماتی را وارد می‌کند اما جریان مقاومت امروز به عنوان یک پیشرو و پیشرونده شناخته شده و ملت‌های دنیا به آن امید بسته‌اند، حتی در بین نخبگان جهان نیز جایی برای خود باز کردند و جوانان حتی در کشورهای غربی شعار «زنده باد فلسطین» و «زنده باد قدس» را سر می‌دهند و جنایت‌های ددمنشانه و وحشی‌گرانه رژیم وقت صهیونیستی در لبنان فلسطین و غزه و حمایت‌های ایالت متحده آمریکا را را محکوم می‌کنند.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان همچنین گفت: برای رهایی از این بحران‌ها باید از وقوع جنگ‌ گسترده منطقه ای جلوگیری شود تا ظرفیت‌های کشورهای مقاومت بتواند خودشان را ارتقا دهند و تنومند کنند.

امینی بیان داشت: می‌بایست جواب دندان شکن به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده شود تا دیگر جرأت انجام رفتارهای حیوان‌صفتانه و ددمنشانه نداشته باشد، جمع بین این دو، یک راه‌حل‌های سخت و جدیدی را می‌طلبد که هم ملت‌ها را نابودی و درگیر شدن از یک جنگ گسترده منطقه حفظ کند و هم جواب دندان‌شکن و در درخور شرم که بتواند بازدارندگی امنیتی نظامی و همه جانبه ایجاد کند که خروجی آن به نفع همه جهان اسلام و جبهه مقاومت باشد.

انتهای خبر/

نظرات