خبر های امروز : 9
اقتصادی | - شماره خبر : 5324
1403-07-19 10:55 https://hormoz.ir/short/4Aq61
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
نقش هرمزگان در تأمین سلامت و ایمنی غذایی کشور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هرمزگان نقش در تأمین سلامت و ایمنی غذایی در سطح کشور و کشورهای منطقه چون ترانزیت ورودی فراورده های سایر کشورها که از این مسیر به‌ویژه cas بر عهده سازمان دامپزشکی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی که با حضور مدیرکل دامپزشکی، فرمانده سپاه امام سجاد (ع)، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه چهاردهم مهرماه آغاز هفته دامپزشکی است، اظهار کرد: امروز در تقویم هفته دامپزشکی به‌عنوان روز سلامت و ایمنی غذا و دارو است که سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها، وظیفه پیشگیری و کنترل حدود ۸۲۵ عامل بیماری مشترک بین انسان و حیوان از بین ۱۸۲۳ بیماری را برعهده دارد و این وظیفه بسیار خطیر و سنگینی است و در کنار آن آلاینده‌ها و مسموم و عوامل دیگر خطرات آن را بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی با کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها مشترک و همچون بیمارهای خاص دامی،توانسته سطح ایمنی جمعیت دامی کشور را در وضعیت قابل‌قبولی قرار دهد.

نوروزی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۳۷ هزار تن صادرات تخم‌مرغ و همچنین از اول سال تا کنون ۱۷ هزار تن صادرات مرغ و در کنار آن صادرات آبزیان و فرآورده‌های آن صورت‌گرفته که از افتخارات کشور است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران جوجه‌ریزی سالیانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بی‌سابقه بوده و نظارت و کنترل آن بر عهده دامپزشکی کشور بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: سالی بیش از ۱۱ میلیون تولید شیر در کشور داریم که نظارت بهداشتی و کنترل و صادرات فرآورده‌های شیری و در کنار آن حدود یک میلیون گوشت قرمز و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ آبزیان بر عهده سازمان دامپزشکی کشور هست و نهایت تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهیم.

این مقام مسئول یادآور شد: باتوجه‌به اینکه استان هرمزگان پرت ورود و صادرات کشور و اقلام گوشتی موردنیاز از بندرعباس وارد کشور می‌شود حضور آزمایشگاه‌های دامپزشکی در این استان حائز اهمیت است.

وی همچنین افزود: هرمزگان نقش در تأمین سلامت و ایمنی غذایی در سطح کشور و کشورهای منطقه چون ترانزیت ورودی فراورده‌های سایر کشورها که از این مسیر به‌ویژه cas بر عهده سازمان دامپزشکی است.

در ابتدای این مراسم فخرآبادی مدیرکل دامپزشکی گزارشی از عملکرد این سازمان بیان کرد و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی موضوع نظارت شرعی و حضور ۶۰ نفر ناظر در هرمزگان را اعلام کرد. 

همچنین عباس مؤیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: نداشتن تلفات در دو سال اخیر به همت دامپزشکی و نقش ملی دامپزشکی در بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور دارد.

در این مراسم پیام مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور به مناسبت هفته دامپزشکی توسط مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور قرائت گردید و از دامپزشکان برتر تقدیر شد.

انتهای خبر/

نظرات