خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
نبرد ایران و فرانسه زیر تیغ تیز انتقادات!
اتفاقات رخ داده در جریان بازی ایران و فرانسه در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال، احتمالاً ورود فیفا را در پی خواهد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از راه دانا؛ شب گذشته تیم ملی فوتسال کشورمان در چارچوب آخرین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با ۴ گل از سد تیم ملی فرانسه گذشت تا یکی از مقتدرانه‌ترین صعودهای تاریخ خود به مرحله حذفی را به ثبت برساند؛ اما این پیروزی در شرایطی اتفاق افتاد که بر کسی پوشیده نیست که فرانسه اصلاً تمایلی به پیروزی نداشت.

 ماجرا از این قرار است که تصمیم‌گیری‌های فیفا برای صعود برترین تیم سوم مرحله گروهی به دور حذفی، برخی ابتلائات را هم به دنبال داشته و آن، این است که هم فرانسه و هم ایران در نیمه نخست اصلاً تمایلی به گل‌زدن و پیروزی نداشتند؛ چون که در صورت پیروزی، صدرنشین شده و به سمت سخت جدول یعنی رویارویی با برزیل و مراکش می‌رفتند.

 برخلاف همیشه که صدرنشین‌ها کار آسان‌تری در مرحله اول حذفی داشتند و به تیم دوم گروه دیگر برخورد می‌کردند، فیفا کاری کرده که حالا همه برای باختن سرودست می‌شکانند. این قضیه و مخصوصاً گل اول تیم ملی ایران به فرانسه که روی اشتباه محرز و عامدانه سنگربان خروس‌ها به ثمر رسید، داد اعتراض همه را درآورده و فرانسه را زیر تیغ تیز انتقادات برده است.

 سایت فوتسال پلنت که هر ساله برترین‌های جهان در این رشته را معرفی می‌کند در واکنش به این بازی طی گزارشی نوشت: «در حالی که نیمه اول دیدار ایران و فرانسه به دلیل امتناع هر دو تیم از گل‌زدن و تمایل آشکار به گل‌خوردن، بازی را برای میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شبیه به نمایشی مضحک و متضاد با روح ورزش کرد. این انتظار را نداشتیم، ما برای ورزش خود لیاقت بیشتری قائلیم.»

 برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، این دیدار را برای فوتسال «شرم‌آور» توصیف کردند؛ اما برخی هم پا را از این فراتر گذاشتند و معتقدند فیفا باید در این دیدار مداخله کند و تحقیقات لازم را به عمل بیاورد. زیرا آنچه که در این دیدار مشاهده شد به دور از روح ورزش و روح فوتسال بود. برخی هم معتقدند این دو تیم مستحق تحریم از سوی فیفا هستند. در این میان برخی از کشورها هم شکایت خود را نسبت به این دیدار به فیفا اعلام کردند.

 پایگاه خبری «zerozero» اعلام کرده است که لیبی به شکل رسمی به فیفا شکایت کرده است و خواستار انجام تحقیقات در خصوص این بازی شده است و از این بازی با عنوان «رسوایی» یاد کرده و رسانه «todavida» هم در واکنش به این دیدار نوشته است که آنچه در این بازی دیدیم مانع از آن می‌شود که فوتسال را در میان رشته‌های المپیکی ببینیم.

 انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ