
موسی زاهدی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی شبکه اطلاعرسانی هرمز، نقش رسانه و فضای مجازی در تحقق شعار سرمایهگذاری برای تولید حائز اهمیت دانست و گفت: با استفاده از ظرفیتهای دیجیتال و شبکههای اجتماعی، میتوان گامهای مؤثری برای جلب مشارکت عمومی و هدایت سرمایهگذاری به سمت تولید برداشت.
وی افزود: رسانهها و فضای مجازی امروزه بهعنوان یکی از اصلیترین ابزارهای اطلاعرسانی و تأثیرگذاری در جامعه با تولید محتوای هدفمند و آگاهیبخش با سوقدادن سرمایهگذاران به سمت حوزههای تولیدی نقش مؤثری در تحقق شعار سال ایفا کنند.
زاهدی نقش فضای مجازی به دلیل دسترسی گسترده و سرعت بالای انتقال اطلاعات، نقش بسیار مهمی در تحقق شعار سرمایهگذاری برای تولید عنوان کرد و افزود: کاربران شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، مدیران کانالها و گروههای محلی میتوانند بهعنوان بسترهایی برای معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در حوزهٔ تولید عمل کنند.
وی ادامه داد: فعالان فضای مجازی با تولید محتوای ویدئویی، گرافیکی، پادکستها، پوستر، پویانمایی و حتی تولید یک عکسنوشته از ظرفیتهای اقتصادی شهر و روستای خود میتوانند بهصورت مستقیم با سرمایهگذاران ارتباط برقرار کنند و آنها را از ظرفیت سرمایهگذاری در بخش تولید در منطقه خود آگاه کنند.
زاهدی با بیان این مطلب که رسانهها بهعنوان یکی از ارکان اصلی جامعه، نقش بسیار مهمی در آگاهیبخشی و جهتدهی به افکار عمومی دارند تصریح کرد: در مورد شعار سال، رسانهها میتوانند با تولید محتواهای آموزشی و تحلیلی، اهمیت سرمایهگذاری در بخش تولید را برای مردم و سرمایهگذاران تبیین کنند. همچنین، رسانهها میتوانند با معرفی موفقیتهای تولیدی داخلی و الگوهای موفق و انگیزهبخش، فرهنگ حمایت از تولید داخلی را تقویت کنند.
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام سجاد (ع) گفت: کاربران شبکههای اجتماعی، وبسایتها و پلتفرمهای داخلی و خارجی میتوانند با تولید محتواهای جذاب و تعاملی، مخاطبان را به سمت سرمایهگذاری در بخش تولید سوق دهند.
زاهدی، شخصیسازی محتوا، استفاده از روشهای تعاملی مانند نظرسنجیها، وبینارها و گفتگوهای زنده، استفاده از ظرفیت اینفلوئنسرها و چهرههای شناختهشده در فضای مجازی را بهعنوان یکی از راهکارهای مؤثر و اثربخش برای گسترش پیامهای مرتبط با سرمایهگذاری در تولید عنوان کرد.
این مقام مسئول فضای مجازی را بستری برای ایجاد شبکههای ارتباطی بین سرمایهگذاران، تولیدکنندگان و مصرفکنندگان عنوان کرد و افزود: این ارتباطات میتواند به تسهیل فرایند سرمایهگذاری و افزایش همکاریهای اقتصادی در حوزههای مختلف کمک کند.
وی ادامه داد: در بستر فضای مجازی باید از ظرفیتهای تعاملی و شبکهای استفاده کرد تا پیامها به طور گسترده و مؤثر منتشر شوند کمااینکه فعالان فضای مجازی استان هرمزگان با تولیدات فاخر در قالب پوسترهای گرافیکی، موشناستوری، پادکست، عکسنوشته و غیره و همچنین نشستهای پخش زنده در بستر رسانه محلهها در جهت تبیین شعار سال عملیات تولید و انتشار انجام میدهند.
نقش فعالان فضای مجازی در مقابله با جنگشناختی
زاهدی تأکید کرد: در عصر حاضر، فضای مجازی به میدانی حیاتی در جنگشناختی دشمنان تبدیل شده است. دشمن با استفاده از ابزارهای روانی، انتشار اخبار جعلی و تحریف واقعیتها، تلاش میکند تا افکار عمومی را منحرف کرده و اعتماد ملی را تضعیف کند. در این شرایط، فعالان فضای مجازی بهعنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی و اقتصادی، مسئولیتی سنگین بر عهده دارند.
وی از فعالان فضای مجازی خواست تا با انتشار مستندات و تحلیلهای دقیق، حقایق را به مردم برسانند و توطئههای دشمن را خنثی کنند.
وی تقویت روحیه امید و اعتماد و تشکیل جبهه متحد رسانهای را یکی از الزامات در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: فعالان رسانه و فضای مجازی با تولید محتوای امیدبخش و نمایش دستاوردهای داخلی، با ایجاد شبکههای ارتباطی قوی، ناامیدی و یأس را که دشمن ترویج میکند، مهار و اتحاد رسانهای را در برابر جنگ روانی دشمن تقویت کنند.
تبلیغ و ترویج کالای ایرانی
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: فعالان رسانه و فضای مجازی باید با معرفی محصولات باکیفیت داخلی و بوم منطقهای و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی، چرخه تولید را در عرصههای مختلف رونق بخشند.
وی حمایت از تولیدکنندگان را یکی کارکردهای مؤثر برای روغنکاری چرخدندههای اقتصادی و رشد تولید برشمرد و افزود: با انتشار اخبار موفقیتهای صنعتی و اقتصادی استان هرمزگان، اعتماد سرمایهگذاران را جلب کنند.
وی ترویج فرهنگ کار و تولید را یکی دیگر از ابعاد و نقش کارکردی فعالان رسانه و فضای مجازی در تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم با ساخت مستندها و کلیپهای انگیزشی از کارآفرینان و صنعتگران و تشویق مردم برای سرمایهگذاری در بخشهای خرد روحیه جهادی در اقتصاد را تقویت کنیم.
زاهدی در پایان تصریح کرد: فعالان فضای مجازی تنها کاربران شبکههای اجتماعی نیستند، بلکه مدافعان حقیقت و پیشگامان اقتصاد مقاومتی هستند اگر هرکدام از ما در این جبهه مجازی مسئولیت خود را بهدرستی انجام دهیم، هم جنگشناختی دشمن را خنثی کردهایم و هم به تحقق شعار سرمایهگذاری برای تولید کمک کردهایم.
انتهای خبر/