حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/28 | 2024/08/18

Logo

فرماندار بستک:

قیام امام حسین (ع) برای اصلاح امور بود

قیام امام حسین (ع) برای اصلاح امور بود

فرماندار بستک با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای اصلاح امور بود، گفت: نویسندگان از جامعه اهل‌سنت از علمای دین گرفته تا شعرا، ادیبان و کسانی که دست به قلم هستند واقعه عاشورا را به تصویر کشیده‌اند.

محمد جمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» با بیان اینکه حادثه کربلا در سال ۶۱ هجری اتفاق افتاده است، اظهار کرد: عاشورا واقعه‌ای بسیار دردناک، جان‌سوز و اندوهگین است که توسط یزیدیان آن زمان اتفاق افتاد در حالی که خاندان پیامبر(ص) و امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران با وفایش به دعوت مردم آن زمان عازم کربلا شده بودند.

وی مطرح کرد: امام حسین (ع) همراه با خاندانش برای اصلاح امور و اتفاق‌های ناگواری که در جامعه اسلامی به وقوع می‌پیوست آمده بود پس برای جنگ به آنجا نرفته بود که متاسفانه یزید و یزیدیان آن زمان حمله کردند و واقعه عاشورا به وقوع پیوست. 

فرماندار بستک بیان کرد: اهل‌سنت هم به مانند برادران تشیع از این حادثه دردناک و غمناک بسیار ناراحت هستند و در ایام تاسوعا و عاشورا در جوامع مختلف محلی در جنوب کشور و در بین جامعه اهل‌سنت معمولا نذورات دارند؛ اما شاید به آن شکل عزاداری نکرده باشند؛ اما آنها همراه با برادران اهل تشیع در تمامی مراسمات مذهبی حضور دارند.

جمالی مطرح کرد: معمولاً در ایام محرم و صفر که ایام حزن و اندوه است مراسمات اهل تسنن و عروسی‌ها برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: نویسندگان از جامعه اهل‌سنت از علمای دین گرفته تا شعرا، ادیبان و کسانی که دست به قلم هستند به نوعی توانستند در طول زمان واقعه عاشورا را به تصویر بکشند و اندوه خود را نشان دهند.

فرماندار بستک افزود: اهل‌سنت منابع بسیار زیادی از علما، شعرا، نویسندگان در وصف واقعه عاشورا و کربلا داریم که شاعرانی از حزنی که بر خاندان پیامبر (ص) و اهل‌بیت و امام حسین (ع) و یاران با وفایش اتفاق افتاده است؛ شعرهای بسیار غمگینی سرودند و همچنین در بدی یزید و یزیدیان آن زمان شعر سرودند و از ظلم‌های آنان گفته‌اند.

جمالی بیان کرد: کتاب فائز و همت بستکی را در شهرستان بستک داریم که در وصف حادثه عاشورا شعر گفته‌اند؛ همچنین بعد از شهادت امام حسین(ع) مختار و اشخاصی که برای خون‌خواهی حضرت امام حسین (ع) بلند شدند شاعران اهل‌سنت کتاب‌هایی را در این زمینه نوشته‌اند و حقیقت واقعه را برای مردم بازگو کردند.

فرماندار بستک خاطر نشان کرد: با گذشت ۱۳۸۵ سال از واقعه عاشورا می‌بینم که روز به روز به اشخاصی که محرم را گرامی می‌دارند و عزاداری می‌کنند افزوده شده و از آن طرف هم از یزیدیان زمان کم می‌شود و روز به روز رو به افول هستند و این نشان دهنده این است که ظلم هیچ وقت پایدار نمی‌ماند و امام حسین (ع) در جامعه روز به روز والاتر و عزیزتر می‌شود و یزیدیان زمانه هم در حقیقت خار و ذلیل‌تر می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از