حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/15 | 2024/08/05

Logo

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

فعالیت ۷۰ کارخانه کشتی‌سازی در هرمزگان

فعالیت ۷۰ کارخانه کشتی‌سازی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: استان هرمزگان به‌عنوان قطب صنایع کشتی‌سازی کشور با دارابودن ۷۰ کارخانه کشتی‌سازی و کارگاه شناورسازی مجاز با نظارت اداره کل بنادر هرمزگان نقش بی‌بدیلی در این صنعت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حسین عباس‌نژاد روز سه‌شنبه نهم مردادماه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال افزون بر ۷۵۰ بازرسی برای نظارت بر ساخت کشتی‌ها توسط کارشناسان اداره بازرسی و ثبت شناورها از طرح‌های کشتی‌سازی در حال ساخت استان انجام شده که افزایش ۱۱ درصدی بازرسی‌های ثبتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش ساخت شناورهای فلزی ۲۰ واحد، در بخش شناورهای چوبی پنج واحد و در بخش شناورهای فایبرگلاس نیز ۴۵ واحد مجاز با نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مشغول ساخت و تعمیر کشتی و شناورهای موردنیاز ناوگان دریایی کشور هستند.

 به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تعداد کارخانه‌ها و کارگاه‌های مجاز ساخت و تعمیر کشتی در سرتاسر سواحل و جزایر این استان، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 عباس‌نژاد یادآور شد: استان هرمزگان به‌عنوان قطب صنایع کشتی‌سازی کشور با دارابودن ۷۰ کارخانه کشتی‌سازی و کارگاه شناورسازی مجاز با نظارت اداره کل بنادر هرمزگان نقش بی‌بدیلی در صنعت ساخت و تعمیرات کشتی‌ها و سازه‌های دریایی منطقه ایفا می‌کند.
انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از