خبر های امروز : 3
سیاسی | - شماره خبر : 5233
1403-07-13 08:12 https://hormoz.ir/short/Vbra0
کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان:
حمله به صهیونیست‌ها مطابق با قوانین بین‌المللی بود
کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای هرمزگان گفت: عملیات وعده صادق ۲، مطابق با قوانین بین‌المللی و حق دفاع مشروع انجام شده است، زیرا هر کشوری حق دارد از خود دفاع کند.

محمد کمالی باغستانی به بررسی زمینه و دلایل عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان وعده صادق ۲ پرداخت و گفت: این عملیات، در تاریخ سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۴، به عنوان پاسخی قاطع به ترور شهید اسماعیل هنیه و دیگر رهبران مقاومت از جمله سردار شهید نیلفروشان و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام شد.

وی در ادامه افزود: این حملات به وضوح نشان‌دهنده عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق خود و همبستگی با ملت‌های فلسطین و لبنان است.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان همچنین بیان کرد: جزئیاتی از عملیات شامل شلیک بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک و هایپرسونیک به اهداف مشخص در اسرائیل بود. ما پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار دادیم تا توانایی‌های نظامی ایران را در سطح بین‌المللی به نمایش بگذاریم.

کمالی اضافه کرد: واکنش مردم ایران و جامعه بین‌المللی به عملیات وعده صادق ۲، این بود که مردم ایران با برگزاری تجمعات گسترده در حمایت از این عملیات، نشان دادند که در کنار نیروهای مسلح خود ایستاده‌اند. این حملات توجه رسانه‌های جهانی را جلب کرد و بحث‌هایی را درباره امنیت منطقه و آینده روابط ایران و اسرائیل به راه انداخت.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق ۲، مطابق با قوانین بین‌المللی و مطابق با حق دفاع مشروع و بر اساس قوانین بین‌المللی انجام شده است. هر کشوری حق دارد از خود دفاع کند و جمهوری اسلامی نیز در راستای این حق اقدام کرده است.

مدرس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تأکید کرد: عملیات وعده صادق ۲، پیامی قوی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران ارسال می‌کند که کشورمان همواره آماده دفاع از خود و حمایت از حقوق ملت‌های تحت ستم است، عزم راسخ جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدات خارجی به وضوح در این عملیات نمایان است.

کمالی افزود: این عملیات نه تنها نمادی از استقامت، قدرت مقاومت و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران است، بلکه به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ معاصر کشورمان شناخته شو،. ما همواره در صحنه حاضر خواهیم بود و از حقوق خود دفاع می‌کنیم. 

انتهای خبر/

نظرات