حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/05/16 | 2024/08/06

Logo

فرماندار شهرستان خمیر؛

تسهیلات اشتغال‌زایی برای اشتغال پایدار استفاده شود

تسهیلات اشتغال‌زایی برای اشتغال پایدار استفاده شود

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان به ریاست میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان خمیر و با حضور اعضا صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری خمیر، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان به ریاست فرماندار بندر خمیر و با حضور اعضا صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

میرهاشم خواستار با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باتوجه‌به تعهد اشتغالی که باید ایجاد کنند، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید اولاً شرایط را برای پرداخت اعتبارات اشتغال‌زا تسهیل و تسریع کنند و لازم است این تسهیلات را رصد و نظارت کنند تا در امور غیرمرتبط هزینه نشود و اشتغال پایدار در شهرستان ایجاد شود.

وی با تأکید بر تلاش مضاعف برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای سرمایه‌گذاری بیان داشت؛ باید برنامه‌ریزی شود برای ورود سرمایه‌گذاران به عرصه‌های گردشگری، مشاغل دریا محور، کشاورزی و صنایع تبدیلی و سایر مشاغلی که اشتغال‌زایی پایدار ایجاد می‌کنند.

 فرماندار بندرخمیر با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی است و ضرورت تلاش و همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل در جهت جذب حداکثری تسهیلات باشد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل در جهت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ و سایر تسهیلات و برای تحقق شعار سال به‌صورت برنامه عملیاتی شده گزارش ارائه کنند.

خواستار با بیان اینکه اشتغال به‌سلامت اجتماعی و اقتصادی کمک می‌کند، گفت: بیکاری سرمنشأ بسیاری از آسیب‌ها در جامعه است و بر جذب اعتبارات و تسهیل شرایط توسط بانک‌های عامل تأکید نمود.

لازم به ذکر است، ارائه گزارش آخرین وضعیت ثبت اشتغال تعهدی در سامانه رصد اشتغال کشور توسط دستگاه‌های اجرایی، ارائه گزارش آخرین وضعیت پرداخت اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل، تعیین وضعیت اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و ارائه گزارش آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از