حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/05/16 | 2024/08/06

Logo

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

محیط سالم بر روابط و اخلاق اثرگذار است

محیط سالم بر روابط و اخلاق اثرگذار است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اگر انسان در محیط سالم تنفس کند هم بر اخلاق تاثیر گذار است و از طرفی روابط سالمی شکل می گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به روابط سالم و ناسالم زن و مرد و دختر و پسر در جامعه اشاره و اظهار کرد: عوامل محیطی یکی از تأثیرگذارترین بر اخلاق، رفتار و سبک زندگی انسان است.

وی با بیان اینکه نقش محیط در تربیت انسان نیز نقش دارد، افزود: بنا بر تعریفی که از محیط می‌توان گفت: به کلیه عوامل و شرایط که در زندگی فردی و در دل جامعه که به جغرافیای خاصی بستگی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: در قرآن کریم به این عوامل اشاره کرد و فرمود: «لاتفسدوا فی‌الارض بعد اصلاحها» در زمین فسادی نبود و نیست مگر عواملی که انسان در آن فضا ایجاد کرده است و باعث سالم یا ناسالم بودن را ایجاد کرده است.

عبادی زاده ادامه داد: فرهنگ و ارزش‌ها، آداب‌ورسوم در یک جامعه را بخشی از عوامل تأثیر گذار محیطی دانست چرا که این عوامل که برگرفته از نگرش‌ها و تفکرات انسان‌ها است می‌تواند بر دیگران نیز تأثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: محیط بر هویت جمعی در جامعه نیز تأثیرگذار است و باعث ایجاد همبستگی یا تشتت می‌شود و حتی تعاملات بین افراد در جامعه از ورزشی و مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و فضاهای دینی و غیره اثرگذاری دارد.

امام‌جمعه بندرعباس گفت: در عوامل محیطی حتی به مسائل ساخت ساختمان‌ها و نحوه طراحی و ساخت و قرارگرفتن آنها به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که اثرگذاری بر فرهنگ‌ها دارد.

عبادی‌زاده تأکید کرد: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در انتقال پیام و اطلاعات در فضاهای عمومی نیز بر اساس محیط‌ها بر روابط سالم و ناسالم در جوامع بشری اثرگذاری دارند.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمود: همان‌گونه که روح انسان به نشاط دارد جسم انسان نیز نیاز به شادابی دارد و به همین سبب اسلام توصیه به ورزش و سلامت جسم دارد و محیط‌های تجمع انسانی نیز دستخوش عوامل محیطی مناسب است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تأکید کرد: انسان در محیط سالم انسان از تنفس و زندگی خوبی بهره‌مند می‌شود و حتی بر اخلاق انسان تأثیر می‌گذارد و روابط سالم در محیط سالم شکل می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از