حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/05/17 | 2024/08/07

Logo

زمزمه افزایش قیمت نان در هرمزگان؛

امروز شماری از نانوایی‌های بندرعباس تعطیل بودند

امروز شماری از نانوایی‌های بندرعباس تعطیل بودند

شماری از نانوایی‌های بندرعباس در اعتراض به مشکلات معیشتی، امروز، سه‌شنبه تعطیل بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان، نانواداران علت تعطیلی نانوایی‌ها در روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه را مشکلات معیشتی و قیمت پایین نان اعلام کردند.

یکی از نانواداران گفت: در چند سال گذشته افزایش اجاره‌ها و حقوق کارگران و دیگر هزینه‌های جانبی از جمله کرایه حمل آرد و قیمت پلاستیک مشکلات زیادی برای نانوایی‌ها ایجاد کرده است.

این نانوادار گفت: با وجود همه این مشکلات اقتصادی با توجه به اینکه نرخ فروش نان در بسیاری از استان‌های کشور افزایش یافته است اما در هرمزگان همچنان نان به قیمت و نرخ گذشته بفروش می‌رسد.

نانوادار دیگر می‌گوید: بسیاری از مالکان نانوایی در بندرعباس امتیاز کسب خود را فروخته و یا تعطیل شدهاند.

حسن مالک یک نانوایی در بندرعباس می‌گوید: نانوایی ما با پنج کارگر، ماهیانه ۷ میلیون تومان درآمد دارد و این به صرفه نیست و باید در مغازه را بست.

یکی از اعضای صنف اتحادیه آرد و نان بندرعباس هم در این زمینه می‌گوید: آنالیز نرخ‌های جدید نان به استانداری ارسال شده و تنها منتظر تأیید استانداری است.

نانواداران نان‌های سنتی لواش و بربری می‌گویند: با توجه به اینکه نرخ نان‌های سنگک و حجیم آزاد شده، نیاز است تا قیمت بربری و لواش نیز افزایش یابد تا حدودی مشکلات این صنف مرتفع گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از