حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/05/16 | 2024/08/06

Logo

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

انجام عملیات جست‌وجو و نجات دریایی در هرمزگان

انجام عملیات جست‌وجو و نجات دریایی در هرمزگان

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه، 73 عملیات جست‌وجو و نجات دریایی انجام شد که 36 مورد آن خدمات پزشکی بود.

به گزارش پایگاه پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اسماعیل مکی‌زاده با اشاره به عملکرد چهار ماهه مرکز جست‌وجو و نجات معاونت دریایی گفت: در این مدت، ۳۶ خدمات پزشکی و ۱۷ مورد نیز خدمات و مشاوره رفع نواقص فنی انجام شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این مدت،  ۶ مورد از عملیات‌ها به هماهنگی شرایط نامساعد جوی، چهار مورد مدیریت رفع آبگرفتگی، سه مورد مدیریت حریق و دو مورد نیز به نجات از دریا اختصاص داشت.

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به فعالیت ۹ فروند شناور جست‌وجو و نجات دریایی در استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر یک مرکز اصلی جست‌وجو و نجات دریایی و هشت مرکز فرعی در استان هرمزگان به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

به گفته مکی‌زاده، شناورهای ناجی از شناورهای پیشرفته جست‌وجو و نجات دریایی محسوب می‌شوند که با سرعت بسیار بالا و با قابلیت مانور مطلوب و تجهیزات پیشرفته پزشکی در سریع‌ترین زمان به کمک شناورهای مضطر می‌شتابند.

وی گفت: جست‌وجو و امداد و نجات شناورهای مضطر در دریا وظیفه اصلی شناورهای ناجی است که مراکز کنترل دریایی به‌عنوان مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی وظیفه هماهنگی و مدیریت ماموریت و عملیات آن‌ها را بر عهده دارند.

این مسئول توضیح داد: بر اساس کنوانسیون جست‌وجو و نجات دریایی که جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۳ به آن ملحق شده، کشورهای عضو ملزم به ایجاد مراکز جست‌وجو و نجات برای ارایه خدمات جست‌وجو و نجات به شناورها و افراد مضطر در دریا هستند.

مکی‌زاده اضافه کرد: تمامی دریانوردان، گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار دریایی می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان با شماره ۱۵۵۰ تماس بگیرند.

گفتنی است، استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، عملیات جست‌وجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان برعهده دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از