حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فعال فرهنگی استان هرمزگان:

۱۳آبان روز مبارزه همیشگی ملت ایران با آمریکاست

۱۳آبان روز مبارزه همیشگی ملت ایران با آمریکاست

یک فعال فرهنگی استان هرمزگان گفت: ۱۳ آبان روز استکبارستیزی و مبارزه همیشگی ملت ایران با آمریکای جنایتکار است.

محمد کمالی فعال فرهنگی استان هرمزگان در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه روز ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، اظهار کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است، قطعا نقش دانش‌آموز در انقلاب اسلامی، به عنوان نسلی که در برهه‌های مختلف تاریخی حماسه آفریدند، نقشی بسیار با اهمیت است.

فعال فرهنگی استان هرمزگان در ادامه افزود: در جنگ تحمیلی نیز شاهد حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودیم. 

کمالی با بیان اینکه ۱۳ آبان روز استکبارستیزی و مبارزه همیشگی ملت ایران با آمریکای جنایتکار است، گفت: در حقیقت، امروز آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی در بدترین شرایط از دوران تاریخ خود هستند. امروز نفرت از آمریکا نه تنها در ایران اسلامی، بلکه در بین جهانیان موج می‌زند، به طوری که اگر نگاهی به تاریخ دوران خیانت آمریکایی‌ها بیاندازیم کافی است بدانیم به تعبیر حضرت امام راحل، آمریکا شیطان بزرگ است.

وی تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و ساقط کردن مصدق از نخست وزیری، حمایت از صدام در حمله به کشور ایران در هشت سال دفاع مقدس، حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۱۳۶۷ و به شهادت رساندن ۲۹۰مسافر آن، خروج از برجام، تحریم‌های اقتصادی، حمایت از گروهک مجاهدین خلق و ... نمونه‌هایی از خباثت و کینه‌توزی حاکمان آمریکا در برابر ملت فهیم و با بصیرت جمهوری اسلامی ایران است. 

این فعال فرهنگی استان هرمزگان اذعان‌داشت: تاریخ به خوبی گواه می‌دهد که آمریکا در هر جایی وارد شده، نشانی از انسانیت از خودش به جا نگذاشته است.

کمالی افزود: از طرفی، درگیری بین فلسطینی‌ها و رژیم کودک‌کش صهیونیستی است و از طرفی دیگر، آمریکا به حمایت از رژیم موقت صهیونیست می‌پردازد و شاهد حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از این رژیم هستیم. اکنون صهیونیست‌ها در بی‌سابقه‌ترین حالت ممکن، از نفرت در نزد جهانیان برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: حمایت لجستیکی و نظامی آمریکا از رژیم منحوس صهیونیستی و از طرف دیگر نیز سکوت سران کشورهای عربی و منطقه از قبیل ترکیه و مصر و اردن و ... در برابر جنایت‌های و رژیم کودک‌کش صهیونیستی با چه ادبیاتی می‌توان تفسیر کرد؟!.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از