حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/02/27 | 2024/05/16

Logo

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان:

۹ باب مدرسه تک‌نفره در هرمزگان فعالیت دارد

۹ باب مدرسه تک‌نفره در هرمزگان فعالیت دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر استان هرمزگان ۹ مدرسه تک‌نفره دارد و برای این مدارس هم معلم تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ محمد قویدل در نشست خبری، ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم گفت: امسال ۳ هزار و ۷۰۰ برنامه مختلف بزرگداشت مقام معلم در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نواختن زنگ «سپاس معلم» در همه مدارس استان فردا یازدهم اردیبهشت ماه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر فرهنگیان و حضور ۹ معلم برتر استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش بیان کرد: در حال حاضر استان هرمزگان ۹ مدرسه تک دانش‌آموزه دارد و برای این مدارس هم معلم تعیین شده است چرا که در نظام تعلیم و تربیت حتی تحصیل یک نفر هم برای ما مهم است.

قویدل افزود: مشکل کمبود نیروی انسانی در جزایر هندورابی، و لاوان با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه رفع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بیان کرد: در دور دوم سفر هیأت دولت به هرمزگان، ۲هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافت که نسبت به سفر قبلی، افزایش چهار برابری داشت.

 وی اضافه کرد: در سال گذشته، ۶ فقره تسهیلات به موسسین مدارس غیر دولتی جهت تکمیل طرح‌های ناتمام به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در ادامه افزود: همچنین هفت مدرسه غیر دولتی در راستای طرح استانداردسازی و توسعه رسانه فضاهای آموزشی مدارس غیر دولتی استان هرمزگان افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر شوراهای کشور شدیم.

قویدل بیان داشت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت نیز در استان هرمزگان اکنون به ۲۹ مدرسه رسیده است که در این زمینه استان پیشتاز است.

وی تصریح کرد: در زمینه تأمین فضای آموزشی نیز سال گذشته، ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره‌برداری رسید و تا پایان امسال نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان احداث می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم سازی دارد.

قویدل گفت: استان هرمزگان، ۴۳۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول آموزش هستند.

وی با اشاره اینکه تا مهر امسال ۳ هزار معلم جدید در استان جذب می‌شود، تصریح کرد: این تعداد، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان گفت: ۳۰۰ تن از این معلمان جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان تحت پوشش قرار دادن ۴۷۷ کلاس درس پایه اول ابتدایی به بسته زبان آموزی با رویکرد مدارس روستایی دولتی هیئت امنایی و غیر دولتی کیل گروه‌های مجازی معلمان و اجرای گفتمان‌های آموزشی با بیان ارائه تجربه و رفع ابهامات تولید محتوا مرتبط آموزشی و نشر در شبکه دانش آموزی شاد و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان مجری از جمله دستاوردها و افتخارات حوزه معاونت آموزش ابتدایی در قالب بسته زبان آموزی فارسی اول برشمرد.

قویدل، همچنین کسب سه برتر کشوری در جشنواره الف‌تا، کسب ۵ رتبه برتر کشور در جشنواره عصر یاد دهی یادگیری هرمزگان، حضور ۲۰۰ نفر معلم خلاق و دارای ایده در جشنواره الف‌تا از استان هرمزگان، برگزاری نمایشگاه‌های ایده‌های ناب توسط معلمان هرمزگان با رویکرد برنامه عصر جدید یاد دهی یادگیری، برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه مجریان طرح شهید همت را از جمله مواردی ذکر کرد که در قالب طرح شهید همت در استان هرمزگان صورت گرفته است.

وی، به فعالیت‌های انجام شده در حوزه مدارس عشایری اشاره کرد و گفت: تغییر ماهیت ۴۰ مدرسه عادی دولتی به عشایری در دوره ابتدایی، متوسط اول و دوم، برگزاری جشنواره یک روز رشد با عشایر جهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس عشایری اهدای کیت علوم و ریاضی دوره ابتدایی میکروسکوپ دیجیتال و بخاری دیواری به مدارس عشایری از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به افزایش سرانه ورزشی از ۳۴ درصد به ۵۰ درصد اشاره کرد و افزود تفاهمنامه دهکده ورزشی و احداث ۱۷ سالن ورزشی با اعتبار یک‌هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال منعقد شده است، ۵۴ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال ۹۰ میلیارد ریال ۱۲ کلاس درس تربیت بدنه با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال احداث شده است، همچنین تعمیر تجهیز و بهینه‌سازی ۳۲ سالن ورزشی نیز انجام شده است.

قویدل، کسب عنوان قهرمانی تیم فوتسال دانش‌آموزی مقطع متوسط دوم در سطح کشور برای اولین بار، کسب عنوان سوم تیم بسکتبال دانش‌آموزی مقطع ابتدایی در سطح کشور، کسب عنوان نائب قهرمانی فوتسال فرهنگیان در سطح کشور برای اولین بار و همچنین کسب عنوان سومی تیم شنای دانش‌آموزان مقطع دوم در سطح کشور را از اهمیت دستاوردها و افتخارات اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در حوزه تربیت بدنی نام برد.

وی ادامه داد: افزایش صد درصدی تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در تعمیر و تجهیز مدارس، افزایش ۱۵۰ درصدی وصول درآمدهای اختصاصی استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش میانگین حقوق همکاران پس از اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۶۰ درصد، استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت‌ دهیاری‌ها در تأمین فضای آموزشی و ایاب ذهاب دانش‌آموزان روستایی از اهم اقدامات فاخر این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: با توجه به احداث نیروگاه اتمی در شهرستان سیریک و نیاز این صنعت به نیروی انسانی متخصص؛ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین مدرسه انرژی اتمی در هرمزگان انجام شده است و ظرف چند روز آینده ثبت نام در اولین دبیرستان متوسطه اول و دوم وابسته به سازمان انرژی اتمی را آغاز خواهیم کرد تا بندرعباس به چهارمین شهر دارنده این مجموعه آموزشی در کشور تبدیل شود.

قویدل در پایان بیان داشت: استان هرمزگان در توسعه آموزش فنی و مهارتی جایگاه اول کشور را دارد؛ در شاخص‌های اختصاصی آموزش و پرورش نیز که در کل کشور به صورت یکسان ارزیابی می‌شود موفق شده‌ایم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از