حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

ظهر امروز برگزار شد؛

جشن آغاز بندگی دختران ماه در بندرعباس

جشن آغاز بندگی دختران ماه در بندرعباس

همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، جشن تکلیف «دختران ماه» در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، به مناسبت دهه کرامت و میلادباسعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) با حضور کاروان خدام رضوی، جشن تکلیف «دختران ماه» در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد. 

از آنجایی که دهه کرامت با نام حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) مزین شده است، جشن تکلیف دختران ماه با اجرای بسیار زیبا و شکوه هرچه تمام تر برگزار شد.

جشن تکلیف دختران هرمزگانی با ولادت بانوی کریمه اهل بیت(س) پیوند خورده است و این مسئله برای ما هرمزگانی ها مایه مباهات است و دختران هرمزگانی زیر سایه پرچم رضوی، ماموریت دارند تا مطابق با قوانین الهی رفتار کرده و از از حیا و عفت‌شان مراقبت کنند.

حجت‌الاسلام هادی نورانی مبلغ آستان قدس رضوی که به همراه کاروان خدام وارد هرمزگان شده است، در این مراسم‌، گفت: شیطان ماموریت دارد تا انسان را از حیا، عفت و خواندن نماز به موقع دور کند.

وی افزود: بعضی از مواقع، پیش آمده که انسان‌ها نماز قضا می‌خوانند و باید بدانند که دست شیطان در این امر دخیل بوده است.

مبلغ آستان قدس رضوی بیان داشت: بنا به فرموده امام جعفر صادق (ع)؛ اگر کل عالم را در یک طرف ترازو بگذارید، نماز در پشت سر یک عالم برابر هزار رکعت است.  

گفتنی است؛ هفدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید با حضور مبلغین و خادمان رضوی از ۲۰ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه امسال، با ویژه برنامه‌های مختلف دینی، شادی و مذهبی در بندرعباس در حال برگزاری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از