حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/02/11 | 2024/04/30

Logo

مدرس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان:

وعده صادق معادلات جهانی را تغییر می‌دهد

وعده صادق معادلات جهانی را تغییر می‌دهد

مدرس دانشگاه‌ فرهنگیان هرمزگان گفت: عملیات «وعده صادق» علاوه بر خسارات نظامی، خسارات اقتصادی جدی نیز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی وارد کرده است.

محمد کمالی باغستانی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به پاسخ نظامی ایران و پیش‌بینی تغییر معادلات سیاسی در جهان گفت: در این عملیات نظامی علیه رژیم کودک‌کش صهیونسیتی، سوریه، روسیه، لبنان و عراق، همسایگان هم مرز و غیر هم‌ مرز کشورمان با ایران همکاری جدی کردند، ترکیه خودش را کنار کشید و علیرغم همکاری اقتصادی با اسرائیل، حاضر نشد مرزهای هوایی‌اش را دراختیار اسرائیل و آمریکا قرار بدهد، لحظه‌ای که ایران به اسرائیل حمله کرد، روسیه هم در حمایت از ایران، اردن و آمریکا را تهدید کرد.

وی افزود: حمله همزمان از لبنان، عراق و سوریه به اسرائیل را هم شاهد بودیم و این بیانگر هیمنه نظامی ایران در منطقه می‌باشد که از کشورهای همسایه برای خودش حامی ساخته است، این نکته را باید برای آنهایی که می‌گویند ایران چرا به همسایه‌ها کمک می‌کند، یا چرا با روسیه هم‌پیمان شده است و ... برجسته کرد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با تأکید بر برجسته کردن ابعاد مهم و مثبت و درست این واکنش به‌جا و پاسخ به شبهات تصریح کرد: اول این که ضربه بزرگ اقتصادی مهم و جدی، به اسرائیل خورده و اگرچه صهیونیست‌ها درصد خسارات را اعلام نمی‌کنند، اما با وجود گستردگی حمله، کاملا مشخص است که ضربات جدی وارد شده است.

کمالی باغستانی بیان کرد: عملیات وعده صادق علاوه بر خسارات نظامی، خسارات اقتصادی جدی هم به رژیم صهیونیستی وارد کرده که مسلماً شرکای اقتصادی او را هم بی‌نصیب نمی‌گذارد و این خیلی از معادلات سیاسی و اقتصادی جهان را تغییر می‌دهد، چون اغلب کشورها، چشمشان به این است که ببینند برنده چه کسی هست و با او همراه شوند، اگر رژیم صهیونیستی که مقاومت می‌کند تا چهره بازنده از او دیده نشود، دچار شکست آشکار گردد و صدمات جدی اقتصادی او برای شرکا آشکار شود، ممکن است خیلی از شرکای اقتصادی، از او روبرگردانند و این ضربه محکم‌تری بر پیکره اسرائیل وارد می‌کند.

 وی اضافه کرد: البته همین ضربه در کنار قدرت‌نمایی نظامی و امنیتی ایران، باعث شکسته شدن هیمنه اسرائیل در جهان شد و اسرائیل را از ادعای امن‌ترین نقطه جهان، به متزلزل‌ترین و ناامن ترین نقطه‌ جهان تبدیل کرده که می‌تواند رژیم صهیونیستی را متحمل اثرات اقتصادی بسیاری مثل خارج کردن سرمایه سرمایه‌گذاران اقتصادی از اسرائیل کند. بنابراین حتما ضروری است بر روی ضربات اقتصادی که رژيم صهيونيستي محتمل شده است، در شبکه‌های اجتماعی مانور داده شود که مکمل پاسخ نظامی ایران اسلامی باشد. 

مدرس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: نکته دیگر اینکه ضروری است به جای «حمله نظامی» از عبارت «پاسخ نظامی» استفاده کنیم چون هر کلمه‌ای بار معنایی خودش را دارد و ممکن است از آن سوءاستفاده شود و مثل طوفان الأقصی، با ایجاد جنگ روانی و رسانه‌ای، ایران را آغازگر معرفی کنند و حمله به کنسولگری کمرنگ و پاک شود‌.

کمالی باغستانی در ادامه افزود: ضمن اینکه تحلیلگران ما معتقد بودند با توجه به هماهنگی جدی گروه‌های تروریستی با اسرائیل، حمله جیش‌الظلم به پایگاه‌های نظامی ایران و پاسگاه‌های مرزی ایران هم می‌توانست با هماهنگی اسرائیل صورت پذیرفته باشد تا ایران را از حمله به اسرائیل منصرف کند و درگیر جنگ داخل مرزی خودش کند، بنابراین اسرائیل باید تقاص خون شهدای جوان پاسگاه‌های مرزی ما و نوزادان و کودکان ایرانی که یتیم کرد را هم پس می‌داد. 

وی سپس بیان داشت: حتی اگر قیمت سکه و دلار هم افزایش پیدا کند، در مقابل ضربه سهمگینی که بر پیکره هیمنه اسرائیل و شریک جدی او آمریکا وارد شد و در مقابل مشکلات اقتصادی و جانی که آنان همواره بر مردم ایران وارد کردند و انتقام خون شهدا، هزینه بالایی نیست و ما همان طور که در تمام این سال‌ها، محاصره اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دیگر را تحمل کردیم، این هزینه را هم هرچی که باشد می‌پذیریم و پشت سر می‌گذاریم.

مدرس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان یادآور شد: می‌دانیم که پرداخت این هزینه در مقابل، سرجای خود نشاندن دشمنی که وحشی‌گری او را در فلسطین شاهد هستیم و حالا هم که یاغی‌گری را از حد گذرانده و علاوه بر تهییج گروه‌های تروریستی، حمله مستقیم به مواضع ایران می‌کند و از ما شهید می‌گیرد و اگر پاسخ نمی‌دادیم، برای برداشتن قدم‌های بعدی تهییج می‌شد، هزینه بالایی نیست، کمااین که ما اگر حمله نمی‌کردیم هم آنها به عنوان یک ابزار فشار، همچنان با بازی با قیمت دلار و سکه، به دنبال افزایش مشکلات اقتصادی ما بودند و هستند، پس بهتر است مدتی هم درگیر عوارض این پاسخ نظامی و مسائل اقتصادی و زیرساخت‌های نظامی خودشان باشند.

کمالی باغستانی گفت: تمام اقتصاد ما آنطور که وانمود می‌شود، وابسته به دلار نیست، بنابراین آنچه که در مورد تحمیل فشار اقتصادی بیشتر بر مردم گفته می‌شود، بیشتر برای راه‌اندازی جنگ روانی و ایجاد ترس است و این مشکلات اقتصادی ما که دلایل متعددی دارند، همان طور که مدت‌هاست وجود دارد و تغییر چشمگیری نمی‌کند.

وی تأکید کرد: اگر دشمن تمام توان خودش را برای ایجاد فشار اقتصادی بیشتر از خارج یا به وسیله عمال داخلی خودش برای پشیمان کردن مردم ایران بکار بگیرد ما همون طور که هشت سال دفاع مقدس را با همه مشکلات اقتصادی‌اش تاب آوردیم، پای هزینه‌های این حمله غرورآفرین و امنیت آفرین هم می‌ایستیم و هزینه‌هاش را هم می‌پردازیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از