حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

نایب‌رئیس شورای شهر بندرعباس:

وضعیت بهداشت و درمان اسف‌بار است

وضعیت بهداشت و درمان اسف‌بار است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تذکر نسب به وضعیت بهداشت و درمان مرکز استان هرمزگان گفت: شورا، یکی از وظایف شورای اسلامی شهر بررسی و پیگیری موضوعات بهداشتی و درمانی شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛  یعقوب دبیری نژاد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، در صحن علنی شورای شهر بندرعباس با تذکر نسب به وضعیت بهداشت و درمان مرکز استان هرمزگان گفت: شورا، یکی از وظایف شورای اسلامی شهر بررسی و پیگیری موضوعات بهداشتی و درمانی شهروندان است. باتوجه‌به عدم پاسخگویی مناسب مسئولین بهداشت و درمان استان ناگزیرم برخی موارد را ازطریق صحن علنی شورا به گوش مسئولان مربوطه برسانم. 

 وی افزود: در روز ملی جمعیت قرار داریم، متأسفانه مسئولین بهداشت استان، جمعیت را فقط در فرزندآوری می‌بینند، برای رونمایی از عروسک و کلنگ‌زنی پارک کاکا و دادا به صف می‌شوند، اما صف ام‌آرآی چندماهه بیماران در بیمارستان شهید محمدی به چشمشان نمی‌آید. 

 نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: بیمار هرمزگانی برای انجام یک ام‌آرآی ساده حدود ۴ تا ۵ ماه باید در صف انتظار بماند، یعنی اگر در نوبت ام‌آرآی از بیماری نمیرد احتمالاً به مرگ طبیعی خواهد مرد. 

دبیری نژاد گفت: در سایر حوزه‌های درمانی و دارویی نیز وضع بهتر از این نیست، به رئیس محترم دانشگاه و معاونین ایشان حضوراً گلایه کردم که چرا مرکز استان فقط پنج دستگاه آمبولانس اورژانس فعال دارد، جواب دادند که پنج دستگاه درست نیست و ما ۸ دستگاه آمبولانس داریم! حتی اگر به حرف خود آقایان استناد کنیم تقریباً به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک آمبولانس، اگر آمار سکته‌ها و موارد متفرقه را هم حساب نکنیم، این عدد را با روزانه ده‌ها تصادف جرحی در سطح شهر بندرعباس مقایسه کنید که چگونه در سایه بی‌خیالی آقایان باید ۸ دستگاه آمبولانس، نیازمندی اورژانسی ۷۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان را مدیریت کنند. 

وی بیان کرد: برخلاف توصیه‌های پزشکی مرسوم، بهتر است شهروندان بندرعباس خودشان جانشان را نجات بدهند چرا که نگاه بهداشت و درمان در هرمزگان معطوف به تشویق زادآوری است نه افزایش نرخ امید به زندگی. 

 نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در سایه چنین نگاهی حتی پزشکان و متخصصین حوزه سلامت نیز امید به زندگی و بهبود وضعیت موجود ندارند و نتیجه آن مهاجرت و خودکشی پزشکان و سرمایه‌های مادی و معنوی کشور می‌شود. در همین خصوص تذکراتی نیز به برخی آقایان داده‌ام که جدی نگرفته‌اند و در صورت ادامه رویه دلایل مهاجرت پزشکان متخصص از استان هرمزگان را به تفضیل اطلاع‌رسانی خواهم کرد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از