حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/08 | 2024/04/27

Logo

مدیر حوزه علمیه هرمزگان مطرح کرد:

مشارکت مردم در تولید بهترین نسخه پیشرفت کشور

مشارکت مردم در تولید بهترین نسخه پیشرفت کشور

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: بهترین نسخه برای پیشرفت و آبادانی ایران عزیز که رهبر انقلاب پیچیده‌اند مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به شعار سال جدید امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر، به طور مداوم، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، شعار سال را مباحث اقتصادی قرار می‌دهند که شعارها متناسب با وضعیت جامعه و شرایطی می‌باشد که جامعه با آن روبه‌رو است و مردم هر لحظه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: مثل مشکلات اقتصادی و معیشتی که طبق منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دو جنبه دارد، بخشی از این گرفتاری‌ها از سمت دشمن داخلی و بخش دیگر از دشمن خارج بر ما تحمیل شده است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان بیان کرد: با شعار جامع و کامل «جهش تولید با مشارکت مردمی»، اگر در جامعه تولید در سطح خرد و کلان شکل بگیرد، شاهد رونق در جامعه خواهیم بود و وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی رو به بهبودی می‌رود.

حقیقی ادامه داد: بهبود وضعیت تولید زمانی رخ خواهد داد که مشارکت حداکثری مردم در آن قابل لمس باشد و هر ایرانی به اندازه توان خود برای تولید خرد مانند اقتصاد خانگی قدم بردارد و کمک حال خوبی برای تحقق شعار سال گردد. 

وی عنوان کرد: اگر در جامعه علیرغم اینکه همه دغدغه‌مند هستند اما روز به روز شاهد افزایش مشکلات هستیم و این مهم به سامان نمی‌رسد بیشتر بخاطر این است که مشارکت مردم در بحث اقتصادی و مردم‌سازی اقتصاد به شکل کامل و جامع محقق نشده است.

‌مدیر حوزه علمیه هرمزگان افزود: اگر در اقتصادهای مهم سراسر دنیا نگاهی بیندازیم درمییابیم که بسیاری از کارشناسان معتقدند بزرگترین اقتصاد در دنیا، اکنون اقتصاد چین است، یک زمانی، اقتصاد آمریکا در دنیا حرف اول میزد اما اکنون، چین گوی سبقت را ربوده است، سئوال اینجاست که چه چیزی اقتصاد چین را به اینجا رساند؟! پاسخ این است که در کشورهای مختلف در آمریکا و اروپا برای تولیدات در همان کشور همین مشارکت مردم و اقتصاد خرد و مردم در منزل خودشان تولیدی را انجام میدهند.

وی گفت: اگر مشارکت مردم در زمینه اقتصادی نباشد تولیدی شکل نمی‌گیرد که از جهش تولید برخودار باشد و جهش تولید در سایه مشارکت مردم و و توجه به اقتصاد خرد شکل می‌گیرد، شعار سال با تولید کلان که عده‌ای تمام تولید را منحصر به خود کرده‌اند رشد نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: بهترین نسخه برای پیشرفت و آبادانی ایران عزیز که رهبر انقلاب پیچیده‌اند همین مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است که کارسازترین راهکار برای زودودن مشکلات اقتصادی کشور است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از