حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/06 | 2024/06/26

Logo

ائمه جمعه هرمزگان:

مشارکت حداکثری در انتخابات عزت ملی می‌آورد

مشارکت حداکثری در انتخابات عزت ملی می‌آورد

ائمه جمعه هرمزگان گفتند: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اقتدار و عزت ملی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ ائمه جمعه هرمزگان گفتند: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اقتدار و عزت ملی را به دنبال دارد.

مدیریت جهادی سرلوحه رئیس‌جمهور منتخب باشد

محمد عبادی‌زاده به معیارهای انتخاب درست در انتخابات پیشروی اشاره کرد و اظهار کرد: مدیریت جهادی در همه عرصه‌های با تأکید بر بیانیه گام دوم باید گسترش تحقق یابد.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: تعهد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تلاش و کوشش و خستگی‌ناپذیری، استفاده از همه ظرفیت‌ها داخلی کشور، خودباوری و اعتمادبه‌نفس از ویژگی مدیریت انقلابی است.

عبادی زاده تأکید کرد: از طرفی کاندید رسیاست جمهوری اعتماد به ظرفیت‌های خدادادی، روحیه خدمتگزاری، خلاقیت و نوآوری و کار تشکیلاتی را سرلوحه کار خود قرار دهد و توجه به مدیریت بحران‌ها که یکی از مولفه‌های دولت در تراز اسلام و انقلاب مدیریت بحران‌ها است.

وی در خصوص جوانی جمعیت افزود: وضعیت کشور در جوانی جمعیت مطلوب نیست و معدل سن ایرانی ۳۸ سال است و از افتادن در سیاه‌چاله پیری جلوگیری شود و عواقب پیری جمعیت کاهش نیروی کار، هزینه بالای مراقبت از سالمندان، پیران سرراهی در کشور به وجود می‌آید و افزایش هزینه بهداشت و درمان و کاهش حمایت خانوادگی و قدرت ملی کاهش است.

مشارکت در انتخابات تولید کننده قدرت ملی است

 حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان، انتخابات را مهم‌ترین مساله روز کشور ارزیابی و گفت: در مساله انتخابات مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مهم است به گونه‌ای که برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.

وی با اشاره به برکات مشارکت مردم در انتخابات افزود: مشارکت بالای مردم تولید کننده قدرت ملی و دافع تهدیدات می‌باشد و آن هم در دنیایی که به ملت ضعیف هیچ ترحمی نمی‌شود و بی اثری سازمان‌های بین المللی بارها در جنایات رژیم صهیونیستی و گروهک‌هایی همچون داعش مشاهده شده است.

امام جمعه رودان حضور بالای مردم در انتخابات را مهر تاییدی بر مقبولیت نظام اسلامی دانسته و تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز عَلَم اسلام ناب را در دنیا بلند کرده و به تعبیر سردار دل‌ها قرارگاه حسین ابن علی در دنیاست لذا باید دقت کنیم که در دنیای امروز درجه مقبولیت یک نظام سیاسی یا میزان مشارکت مردم مورد سنجش قرار می‌گیرد و باید با حضور خود از خون شهدا و این نظام ولایی دفاع کنیم.


وی ثبات سیاسی کشور، افزایش همبستگی و وحدت ملی و افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدات را از دیگر برکات مشارکت حدااکثری برشمرده و تاکید کرد: انتخابات میدان مهمی است که هم خود باید در خط مقدم آن حضور داشته باشیم و هم مردم را توصیه به انجام این عمل صالح نماییم.

تولید قدرت ملی با مشارکت مردم

 امام‌جمعه شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: اهمیت و ضرورت رعایت اخلاق در فضای مجازی از جانب نامزدها و هواداران آن‌ها بسیار ضروری است، فناوری‌های ارتباطی امروز و در رأس آن‌ها تبر ارتباطی فضای مجازی، کوچک‌ترین انحراف و بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی را در کسری از ثانیه به بطن جامعه منتقل کرده و فضای اجتماعی می‌تواند از التهاب سیاسی ناشی از این بد اخلاقی‌ها متأثر شود.


 شریفی بیان کرد: مشارکت سیاسی بالا در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی انتخابات قدرت ملی تولید می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی‌اثر کردن تهدیدها افزایش داده، فرایند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می‌بخشد.


وی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی اقشار مختلف است هر چه ضریب همبستگی ملی در یک کشور بالا باشد ظرفیت‌های ملی برای رشد و توسعه و بهره‌وری سوق پیدا کرده، آسیب‌ها و تهدیدها رنگ می‌بازد و مخاطرات امنیتی و اقتدار ملی کاهش می‌یابد یا از بین می‌رود.

انتخابات جلوه مشارکت آحاد مردم است

حجت‌الاسلام جهانگیری ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: این شهید والامقام پرورش‌یافته عید قربان و پرورش‌یافته مکتب امامت و ولایت از دلبستگی‌های خود گذشت تا به معنویت‌های الهی برسد.
 
 وی اظهار کرد: شهید چمران کسی بود که آن زمان شرایط برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا برای او محیا بود تا در جهان جزو دانشمندان نام‌آور تاریخ شود؛ اما برای تقویت اسلام به لبنان سفر کرد و در آن جا فعالیت‌ها و مجاهدت‌های خود را ادامه داد که حزب‌الله امروز لبنان از برکات ایثارگری‌های شهید چمران است.
 
امام‌جمعه شهرستان بستک در پایان سخنرانی خود با اشاره به تعبیر حضرت آقا در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: انتخابات جلوه بسیار زیبا و جذاب از مشارکت آحاد مردم است که هر فرد می‌تواند با انتخاب اصلح خود مملکت را به سمت روشنایی ببرد؛ بنابراین لازم است خود را برای داشتن انتخاباتی باشکوه و سرنوشت‌ساز آماده کنیم.

راه رسیدن به خدا قربانی‌کردن هوای نفس است

حجت‌الاسلام سالاری افزود: در صحنه‌های اجتماعی دشمنان از درون جامعه نفوذ می‌کنند و اگر جامعه‌ای اسیر و گرفتار هوای نفس نباشد، از دشمنان شکست نمی‌خورد که این نوع جهاد با نفس را «جهاد اکبر» نامیده می‌شود.

 وی به فلسفه قربانی پرداخت و تصریح کرد: در دین مبین اسلام فلسفه قربانی‌کردن نیز در این است که انسان با جان خود در راه خدا قدم بردارد تا بتواند به مرحله تقوای الهی دست پیدا کند و اینکه حاضر باشد تا در راه خدا هر اقدامی را انجام دهد.
 
 امام‌جمعه با بیان اینکه، قربانی‌کردن انسان را به خدا نزدیک می‌کند، گفت: یعنی انسان به آن مرحله‌ای از رشد فکری و عقلی رسیده که همه مظاهر فریبنده دنیا، دل‌کندن از همه تعلقات دنیا، و دل‌کندن از همه دلبستگی‌ها را به شکل گوسفند مجسم کرده و خوابانده زمین و زیر پای معبود سرش را بریده است، و نفس اماره خودش را سر می‌برد، و قربان واقعی به این گفته می‌شود.

تبلیغات انتخاباتی آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی است

 امام‌جمعه حاجی‌آباد گفت: تبلیغات انتخاباتی آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی است و ما باید دقت زیادی در این زمینه داشته باشیم چرا که انتخابات یک آزمایش الهی است و همان‌طور که ما در زندگی روزمره خود دقت فراوانی در رعایت تقوای الهی داریم، باید تقوای سیاسی و اخلاقی در انتخابات را رعایت کنیم تا بتوانیم در این آزمایش الهی نیز سربلند شویم و همچنین لازم است دقت زیادی در سخنانی که بر زبان جاری می‌کنیم و یا تصاویری که در فضای مجازی ارسال می‌کنیم داشته باشیم و شخصیتی را نادانسته تخریب نکنیم .
 
 امام‌جمعه حاجی‌آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، بین نامزدها باید اخلاق حاکم باشد و بدگویی، تهمت‌زدن و لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و این سخنان رهبر انقلاب ملاک و معیارهایی را برای ما ارائه می‌کند و ما باید بر اساس این معیارها در زمان تبلیغات و برگزاری انتخابات دقت عمل داشته باشیم .
شریفی بیان کرد: ما در زمان برگزاری مناظره‌ها و تبلیغات کاندیدها باید به آن‌ها دقت کنیم که چه کسانی اخلاق انتخاباتی را بیشتر رعایت می‌کنند و ازاین‌رو مشخص می‌شود که اگر کاندیدی نتوانستن اخلاق را به‌خوبی رعایت کند نمی‌تواند به‌عنوان رئیس‌جمهور هم در مقابل مردم اخلاق‌مدار باشد.
 امام‌جمعه حاجی‌آباد افزود: در رقابت‌های انتخاباتی طرف‌داران آن‌ها نیز رقیب را دشمن خود فرض نکنند و یکدیگر را تخریب نکنند و اگر کاندیدی مد نظرشان است باید توانایی و برنامه‌های او را اعلام کنند نه اینکه رقیب را تخریب کنند.

حج امسال خروش مسلمانان برای آگاهی است

 امام‌جمعه کیش گفت: باید همان اعمال و کارهایی که حضرت ابراهیم انجام می‌دادند پیروی شود از تعلقات دنیا بگذریم خودمان را آماده فدا کنیم فلذا انسان مؤمن باید همیشه آماده لبیک گفتن به دستور خداوند تبارک‌وتعالی باشد، اینکه در حج ما لبیک می‌گویم، یعنی خدایا دستورات تو و اوامر تو را خالصانه اجرا می‌کنیم و خودمان را برای شما و راه شما و دستورات شما قربانی و فدا می‌کنیم.
 
بی‌نیاز خاطرنشان کرد: دررابطه‌با حج امسال مقام معظم رهبری مدظله‌العالی فرمودند حج امسال حج برائت است، یعنی حج صرفاً یک آیین دینی و مذهبی نیست؛ بلکه فرصتی برای خروش مسلمانان آگاهی و هم‌افزایی و حرکت جمعی مسلمانان در برابر ظالمین و کفار و ملحدین است باتوجه‌به جنگ غزه و جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت‌های استکبار جهانی و آمریکا باید حج امسال محلی برای تجمیع دغدغه‌های امت اسلامی و ایجاد یک جریان جهانی برای مهار دشمنان انسانیت و عدالت و آزادی و مقابله با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

وحدت اسلامی باید عمومی و جهانی شود
‌امام‌جمعه بندرخمیر گفت: این وحدت اسلامی باید یک اتحاد عمومی و جهانی شود. رهگذر این اتحاد عمومی می‌تواند مسئله فلسطین و مسئله غزه باشد آن روزی که امام باقر اصرار داشت به این وحدت و این اتحاد جامعه مسلمان شاید یک بخش عمده آن بروز و اصرار ایشان را در مسئله فلسطین باید مشاهده کنیم؛ لذا علاوه بر پیام معنوی که فرایند مناسک حج هست یک پیام سیاسی باید داشته باشد آن پیام استکبارستیزی جامعه اسلامی و بالاتر از آن جامعه جهانی است. نسبت به جنایات آمریکا و رژیم خبیث صهیونیست نسبت به وقایعی که در سرزمین فلسطین در حال رقم‌خوردن است و مردم مظلوم فلسطین و غزه را در زیر خروارها بمب در حال نسل‌کشی به تمام‌عیار است .
 
 وی افزود: روز عرفه و روز نیایش روزی است که در روایت هم تراز با لیالی قدر از آن یاد می‌شود و دستاوردهای بزرگ و معنوی در این روز است.
 
 
 صالحی ضمن تبریک روز جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت‌ها و ساختارهای فرهنگی و سنتی مردم را باید موردتوجه قرارداد صنایع و روی‌آوردن به مسائل صنعتی عوارض بزرگی دارد.

انتخابات نشان اتحاد ملی است

حجت‌الاسلام میثم سالاری ظهر امروز در نمازجمعه رودخانه رودان اظهار کرد: برگزاری انتخابات در یک جامعه اسلامی اگر باشکوه، همدلی، مشارکت و حضور مردم باشد از جلوه‌های اثرگذار آن پیوستگی اجتماعی و هم‌بستگی ملی است که تولید اقتدار ملی، مقبولیت نظام حاکم اسلامی را افزایش، ثبات سیاسی کشور را ارتقا، هم‌بستگی و وحدت ملی را افزایش، تهدیدها را نسبت به مسلمین و جامعه اسلامی دفع می‌کند یکی از راهبردی‌ترین اتفاقی که دشمنان ایران اسلامی در ادوار مختلف انجام می‌دادند این بود که کشور در مسائل سیاسی، فرهنگی بی‌ثبات کنند تا امنیت و آرامش جامعه را بگیرند، گسست اجتماعی، فتنه‌انگیزی، اختلاف‌افکنی کنند؛ چون در دشمنی جمهوری اسلامی ایران در همه راه‌ها به بن‌بست خوردند آن‌هایی که تا چند سال پیش همه گزینه‌هایشان روی میز بود.


 وی افزود: امروز تا اتفاقی در کشور می‌افتد جلو بیانیه صادر می‌کنند که کار ما نبود؛ چون قدرت جامعه و انقلاب اسلامی را دیدند، قدرت جامعه اسلامی همین همبستگی اجتماعی، روابط عمیق اجتماعی، همدلی مردم و تنها روزنه دشمن همین است این که بتواند گسست اجتماعی را ایجاد کند؛ اما ملت ایران در بزنگاه‌های تاریخ نشان دادند که دشمنان جامعه اسلامی و مؤمنین خیال باطل دارند و این همبستگی و اتحاد را در تشییع میلیونی آیت‌الله رئیسی نشان دادند.

 رئیس‌جمهور آینده باید جهادی باشد

حجت‌الاسلام مجتبی فخری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جزیره هرمز گفت: ما وظیفه داریم درست انتخاب کنیم، آنچه به ما مردم مربوط است، مشارکت بالاست که می‌تواند تکمیل‌کننده آن بصیرت و انتخاب دقیق مسئول ریاست‌جمهوری شود و این حضور پرشور مکمل آن حضور در تشییع پیکر مطهر شهید جمهور است و در بخش دیگر حضور پرشور باید به کاندیداهای ریاست‌جمهور نیز بیان کرد که مراقب اخلاق انقلابی باشند، انتخابات صحنه عزت ملت ایران است آن را تبدیل به کشاکش رقبا و بی‌آبرویی ایران نکنید.

 خطیب موقت هرمز عنوان کرد: رئیس‌جمهور آینده باید فعال، پرکار، جهادی، معتقد به موازین اسلام و مبانی انقلاب و نماینده مردم شهیدپرور ایران در عرصه‌های بین‌الملل باشد. 

فخری بیان کرد: مهم میزان مشارکت مردم در انتخابات هشت تیرماه است همه ما امروز وظیفه داریم که تمام تلاش‌هایمان را به مشارکت حداکثری بگذاریم تا با مشارکت بالا، ایران را قوی‌تر و دشمن را ضعیف‌تر و ذلیل‌تر کنیم.

انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از