حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

۳۶ ماه خدمت‌؛

مروری بر اقدامات‌ اقتصادی دولت در هرمزگان

مروری بر اقدامات‌ اقتصادی دولت در هرمزگان

دولت مردمی‌ در حوزه اقتصادی هرمزگان به ویژه در حوزه احیا و ساخت کارخانه‌ها و نفت و انرژی و ایجاد اشتغال پایدار، تاثیرگذار بوده است‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از ایرنا؛ افزایش تولید در بخش‌های فولاد، صنایع معدنی، کشاورزی و نفت و انرژی جدای از جذب سرمایه‌گذاری‌ها در راستای بهبود عملکرد این حوزه‌ها موجب شده تا هرمزگان در شاخص‌های مختلفی جهش‌های قابل توجهی داشته باشد، مسلما عقب‌ماندگی در حوزه‌های ذکر شده علاوه بر اینکه پیگیری و تلاش‌های زیادی را به دنبال داشت باعث شده تا بسیاری از کارها آنگونه که باید در جامعه نمود پیدا نکند اما آمارها به خوبی گویای تلاش‌های دولت سیزدهم بوده و این اتفاقات را نمی‌توان کتمان کرد.

برای بررسی‌ عملکرد اقتصادی دولت در این استان بخشی از عملکرد خادمان مردم‌ را با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ هرمزگان مرور می‌کنیم.

عادل شهرزاد با تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی استان هرمزگان،اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی تولید ۱۰ میلیون تن فولاد با ایجاد و توسعه ۶ کارخانه با پیشرفت ۱۰ تا ۶۰ درصد (متوسط پیشرفت ۲۳ درصد)، رشد ۶۷ درصدی ساخت و تعمیرات کشتی سال۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، آغاز ساخت چهار واحد تولید شیشه و کربنات با پیشرفت پنج تا ۴۰ درصد و راه اندازی هفت ناحیه صنعتی جدید و توسعه ۲ ناحیه صنعتی موجود از جمله فعالیت هایی‌ بوده که دولت سیزدهم در راستای رشد اقتصادی استان هرمزگان انجام داده‌ است.

وی اضافه کرد: افتتاح یک میلیون تن ظرفیت تولید کنسانتره آهن هماتیت (۲ واحد تولیدی)، راه اندازی ۳۶ واحد معدنی جدید، مطالعه ۲۹ هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی، فراخوان مزایده ۲۷۶ بسته معدنی، راه اندازی ۱۹۹ واحد صنعتی جدید و اجرای زیرساخت مناطق ویژه پارسیان و خلیج فارس بالغ بر شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۳۰ تا ۱۰۰ درصد (چهار همت بهره برداری) از جمله موارد صورت گرفته در مسیر توسعه صنعت و معدن و به تبع رونق اقتصادی استان بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

شهرزاد خاطر نشان کرد: از دیگر طرح های انجام شده از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در حوزه صنعت و معدن که موجب رشد اقتصادی استان و به تبع آن کشور شده می توان به آغاز عملیات هشت‌ شهرک صنعتی و ۵۷ کارخانه جدید، آغاز زنجیره های جدید شیشه، دارو، کاغذ، افتتاح کارخانه های صنایع معدنی آهک کلسینه، کنسانتره آهن رضوان، دولومیت کلسینه، کنسانتره تنگ زاغ و آغاز عملیات اکتشاف پهنه های معدنی شمال بشاگرد، جازموریان، سیلیس باغات و پهنه معدنی غرب اشاره کرد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی حوزه نفت و انرژی استان در دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم در حوزه نفت و انرژی نیز در استان موجبات رشد اقتصادی را فراهم ساخته که می توان به مانند افزایش تولید هیدروکربن های سبک و سنگین از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۹ میلیون تن در سال، آغاز عملیات طرح کک سازی، بهبود ظرفیت، روغن سازی پالایشگاه بندرعباس به ارزش ۲ میلیارد ۲۰۰ میلیون یورو و شروع عملیات اجرایی طرح های پتروشیمی پارسیان به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: همچنین آغاز عملیات اکتشافات ساختارهای گازی استان هرمزگان، جانمایی و طراحی سه پارک شیمیایی و ابر پارک متانول در سواحل استان، بهره برداری از پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه ای فوق سنگین قشم و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک به ظرفیت پنج هزار مگاوات ازدیگر طرح ها در حوزه نفت و انرژی بود که در دولت سیزدهم در هرمزگان رقم خورده است.

وی اضافه کرد: ساخت و راه اندازی ۱۰۵۰ مگاوات نیروگاه جدید، افتتاح چهار واحد نفتی پالایش، قیرسازی و روغن های صنعتی، افتتاح تلمبه خانه و پست و نیروگاه خط لوله گوره به جاسک و افتتاح فاز اول مخازن ذخیره نفت خام سبک با ظرفیت ۲ میلیون بشکه از جمله دیگر پروژه‌های انجام شده در حوزه نفت و انرژی هرمزگان بود که رشد اقتصادی استان و به تبع آن کشور را به دنبال داشته است.

آنچه مشخص است؛ همه این اقدامات در راستای پیشرفت و آبادانی هرمزگان انجام شده و آنگاه که این استان مرزی زیرساخت اقتصادی مستحکمی داشته باشد، سایر استان‌های کشور نیز از پیشرفت هرمزگان، بهره خواهند برد.

تصور کنید همه این توفیقات با تلاش مجدانه خدمتگذاران مردم تنها طی مدت زمان سه سال به دست آمده است آن هم در شرایطی که کشور ما با تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای مواجه است، بنابراین باید بگوییم که یک دولت انقلابی با اتکا به توان داخلی می‌تواند کشور را به قله پیشرفت برساند چراکه چنین دولتی خوب می‌داند میراث‌دار خون‌های پاکی است که برای عزت ملت ایران بر زمین ریخته شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از