حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

با حضور هیأت‌های مذهبی؛

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در بندرعباس برگزار شد

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در بندرعباس برگزار شد

مراسم عزاداری روز عاشورا برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور پرشور عزاداران حسینی در شهرستان بندرعباس، همزمان با سراسر میهن اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار کرد: دسته‌روی هیأت‌های مذهبی از بوستان شهید دباغیان بندرعباس به سمت مسجد جامع این شهر از صبح امروز آغاز، و تا نماز ظهر عاشورا ادامه داشت.

وی افزود: این مراسم در تکایا، حسینیه‌‌ها و امامزادگان شهرستان‌های هرمزگان نیز برگزار شد.

وی گفت: نماز ظهر عاشورا نیز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در مسجد جامع بندرعباس اقامه شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: مراسم شام غریبان اهل بیت امام حسین(ع) همراه با سینه‌زنی سنتی، چاوش خوانی و سایر مراسم سنتی نیز برای نخستین بار به صورت متمرکز در ضلع شمالی مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: این مراسم در دیگر شهرستان‌های استان هرمزگان نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان هم گفت: مراسم روز عاشورا در ۵۴ بقعه استان از ساعت هشت صبح با حضور هیئت‌ها و دسته‌های سینه‌زنی آغاز شده است و با سخنرانی، ایستگاه‌های صلواتی، مداحی و اقامه نماز ظهر عاشورا پایان می‌یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از