حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان مطرح کرد:

قرار دوازدهم؛ طرحی برای ترویج فرهنگ مهدویت

قرار دوازدهم؛ طرحی برای ترویج فرهنگ مهدویت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه طرح قرار دوازدهم با هدف احیا فرهنگ مهدویت درحال اجراست، گفت: در سال گذشته، ۳۶ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ بیان اینکه از برکت وقف واقفین، اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته است، به اهمیت اجرای نیات واقفین اشاره و اظهار کرد: بدون شک، هر واقف برای موقوفات خود نیتی را تعیین کرده است و اداره کل اوقاف موظف است دقیقاً در راستای اجرای نیت واقف گام بردارد.

وی در ادامه افزود: در همین راستا، در سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان اجرای نیات شده که مبلغ بسیار خوبی است.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که هم در راستای اجرای نیات و هم در حیطه وظیفه شرعی بر عهده داریم؛ طرح «قرار دوازدهم» است، اتفاقی که بعد از جریان کرونا رخ داد و متوجه شدیم جامعه‌ای که نیازمند هستند در تنگنای اقتصادی قرار گرفتند به گونه‌ای که برای تامین معیشت روزانه خود، با مشکل مواجه هستند، لذا از همان ابتدا، بحث تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در دستور کار قرار گرفت، حتی زمانی که کرونا و حوادث ناشی از آن برچیده شد، کماکان این راه ادامه دارد و طرح «قرار دوازدهم» در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان تصریح کرد: اجرای طرح مزبور به این شکل است که عهدی با امام زمان(عج) می‌بندیم که روز دوازدهم هر ماه به نیت صاحب الزمان(عج) اقدامی انجام دهیم، اگر امام زمان(عج) هم در غیبت به سر نمی‌بردند قطعاً به تأسی از ائمه اطهار(ع) به حال محرومان رسیدگی می‌کردند. ما نیز با همین عنوان و با هدف احیا و زنده کردن فرهنگ مهدویت و توسعه و ترویج آن در بین خانواده‌ها طرح «قرار دوازدهم» اجرا می‌کنیم و خواهیم کرد.

 مسعودی بیان داشت: در قالب این طرح، افرادی را به عنوان مهدی یاور مشخص کرده که این مهدی یاوران به صورت خانوادگی قومی و دینی طایفه‌ای هر بسته‌ای را در بین گروه خود تعهد می‌کنند که در طول ماه هر تعداد که می‌توانند تهیه کنند تا از طریق قرار دوازدهم به دست نیازمندان برسانند، همه این اقدامات به نیت سلامتی آقای امام زمان و تعجیل در فرج ایشان انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: به موجب اجرای طرح قرار دوازدهم تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۵۰۰۰ بسته اهدایی اعم از معیشتی پوشاک جهیزیه و حتی با اعزام گروه‌های جهادی، مایحتاج زندگی و مشکلات موجود در زندگی‌ نیازمندان نظیر ساخت تعمیر سقف منازل و ... را رفع کنیم.

مسعودی افزود: این طرح به همت اداره کل اوقاف به امور خیریه استان هرمزگان و با همکاری سایر دستگاه‌ها در سال گذشته اجرا شد برای اجرای طرح قرار دوازدهم، حدود ۳۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از