حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

رئیس پلیس فتا هرمزگان خبر داد:

نظارت بر رفتارهاي انتخاباتي در فضاي سايبر

نظارت بر رفتارهاي انتخاباتي در فضاي سايبر

رئيس پليس فتاي استان هرمزگان گفت: فعاليت کاربران در فضاي مجازي به منظور کاهش جرایم انتخاباتي و جلوگيري از انتشار هرگونه شايعه‌پراکني بيش از گذشته مورد رصد کارشناسان اين پليس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از خبرگزاری پلیس، احسان بهمني با اشاره به پايان يافتن تبليغات مرحله دوم انتخابات رياست‌جمهوري، اظهار کر: ظرفيت فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي با عنايت به تعداد اعضا و سهولت انتشار مطالب و سطح گسترده تبليغاتي، يکي از بهترين گزينه‌هايي است که پيش روي کانديدا‌هاي رياست‌جمهوري قراردارد و اين روش تبليغي نسبت به ساير روش‌ها، هم هزينه‌هاي کمتري و هم فراگيري گسترده‌‌تري دارد.

وی در ادامه افزود: پليس فتا بر حسب مأموريت‌هاي ذاتي و محوله خود به صورت عام فضاي مجازي را رصد مي‌کند و هرگونه جرائم و موارد مغاير با قوانين و موازين تعيين شده را احصاء کرده و به مراجع قضائي اعلام مي‌کند.

رئيس پليس فتا استان ضمن دعوت از هموطنان به حضور حداکثري و پرشور در پاي صندوق‌هاي رأي، تصريح کرد: هدف از تدوين و ابلاغ دستورالعمل فعاليت تبليغاتي انتخابات در فضاي مجازي، بهره‌گيري از ظرفيت‌‌ها و فرصت‌‌هاي فضاي مجازي براي ايجاد شور انتخاباتي، افزايش مشارکت مردمي در انتخابات، مقابله با تخريب و شائبه‌‌افکني عليه نامزدهاست.

وي با بيان اينکه يکي از آفت‌هاي فضاي مجازي در دوران انتخابات افزايش شايعات بي‌پايه و اساس بر عليه اشخاص و گروه هاي سياسي است، به هموطنان توصيه کرد: ضمن حفظ هوشياري، از عضويت در گروه‌هاي ناشناس و ارسال اطلاعات شخصي و حساب‌هاي مالي به افراد غريبه جدا خودداري کنند و به هيچ عنوان محتواي کذب و شايعات موجود در فضاي مجازي را باز نشر نکنند.

رئيس پليس فتا استان هرمزگان  در پايان يادآورد شد: پليس فتا به‌ صورت شبانه‌‌روزي آماده پاسخگويي به شهروندان بوده و آنان مي‌‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضاي مجازي با مراجعه حضوري و همچنين استفاده از سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارش‌ هاي مردمي و يا Cyberpolice@ در کليه شبکه‌‌هاي اجتماعي داخلي با ما در ميان بگذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از