حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان خبر داد:

فعالیت ۸۵ هزار هنرمند صنایع دستی در هرمزگان

فعالیت ۸۵ هزار هنرمند صنایع دستی در هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: هم اکنون بیش از ۸۵ هزار هنرمند و صنعتگر دارای مجوز ثبت در رشته‌های مختلف صنایع دستی در این استان مشغول فعالیت و تولید هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از ایرنا؛ محمد محسنی اظهار کرد: این صنعتگران بیشتر در رشته‌های گلابتون دوزی، خوس دوزی، گلیم‌بافی، حصیربافی، صنایع‌دستی دریایی و سفالگری فعالیت دارند.

وی یکی از برنام‌ه‌های مهم اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در حوزه صنایع دستی را حمایت از تولیدات هنرمندان و ثبت مالکیت اثر عنوان و بیان کرد: سال گذشته ۲۳ اثر از ۱۹ هنرمند استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اظهار کرد: همچنین دو اثر از هنرمندان استان در رشته رودوزی‌های سنتی موفق به دریافت نشان فاخر صنایع‌دستی شده‌اند.

محسنی همچنین از صدور و تمدید ۱۲ هزار و ۲۱۰ مجوز صنایع دستی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۴ کارت شناسایی صنایع‌دستی، ۱۶۷ پروانه تولید انفرادی، هشت پروانه تولید کارگاهی و ۱۱ جواز تاسیس کارگاهی بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته رشته چادرشب بافی گروک احیا شد و همچنین ویژگی‌ها و آیین کار رشته گلابتون دوزی نیز استانداردسازی شد که با شماره استاندارد ملی ۲۳۳۱۴ تدوین و در فهرست استانداردهای ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از